سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
چ, 1396/05/25 - 09:31

وزارت دفاع عراق: عملیات آزادسازی «تلعفر» آغاز شد

وزارت دفاع عراق، از آغاز عملیات آزادسازی «تلعفر» خبر داد و اعلام کرد که عملیات زمینی پس از تکمیل حملات هوایی ارتش علیه مواضع داعش، کلید می‌خورد.  
به گزارش کوله بار ، سخنگوی وزارت دفاع عراق از آغاز عملیات آزادسازی «تلعفر» با انجام حملات هوایی خبر داد.

«محمد الخضری» سخنگوی وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با راشاتودی، اظهار داشت: نیروی هوایی عراق نبرد آزادسازی شهر تلعفر را با هدف‌گیری مواضع داعش در این شهر، آغاز کرد و نیروهای مشترک عراقی منتظرند با تکمیل حملات هوایی، حمله زمینی به مواضع تکفیری‌ها را آغاز کنند.

وی افزود: نیروی نظامی عراق آماده آزادسازی «الحویجة» است و نیروهای عراقی در مناطق مختلف مستقر شده‌اند و برای آزادسازی مناطق باقی‌مانده در اشغال داعش، آماده‌اند.

از سوی دیگر، سرلشگر ستاد «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های لشگر زرهی و نیروهای منتخب عراقی آماده حرکت به سوی تلعفرند و در مکان‌های لازم مستقر شده‌‌اند.

نیروهای «الحشد الشعبی»، دوشنبه (دیروز) از نزدیک شدن به زمان آغاز عملیات تلعفر خبر داده بودند.

یک منبع آگاه محلی در استان «نینوی» نیز از وقوع 6 انفجار مهیب، در مناطق مختلف تلعفر واقع در غرب موصل خبر داد و به پایگاه خبری «السومریه نیوز» گفت: این انفجار در حالی صورت گرفت که آسمان تلعفر نیز شاهد، پرواز جنگنده‌های عراقی بود.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: احتمالا یکی از کارگاه‌های ساخت مواد منفجره داعش در غرب تلعفر در این حملات هوایی هدف قرار گرفته است اما هنوز میزان خسارات جانی و مالی وارد به داعش مشخص نیست.

انتهای پیام/

فارس

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.