سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
ی, 1396/05/29 - 14:19

پیشروی ارتش لبنان در جرود بعلبک و القاع/ آزادسازی مناطق دیگری از چنگال تروریست‌ها

ارتش لبنان امروز یکشنبه از تداوم پیشروی خود در جرود راس بعلبک و القاع در مرز لبنان با سوریه و آزادسازی مناطق دیگری از دست تروریست‌ها خبر داد. 
به گزارش کوله بار، به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ارتش لبنان اعلام کرد که به پیشروی در چارچوب نبرد مداوم خود علیه عناصر گروه تروریستی داعش در شرق لبنان ادامه می دهد.
 
ارتش لبنان افزود: تاکنون یک سوم مساحت تحت کنترل گروه تروریستی داعش در جرود راس بعلبک و القاع را به کنترل خود در آورده است.
 
نزیه جریج سخنگوی ارتش لبنان گفت: عملیات "فجر الجرود" بامداد روز شنبه آغاز شد و ارتش توانست حدود 30 کیلومتر مربع یعنی یک سوم مساحت تحت کنترل تروریست ها را به کنترل خود در آورد.
 
وی افزود: ارتش لبنان منطقه مراح درب العرب و دلیل الخصیب در جرود القاع را در تیررس آتش خود دارد. در عملیات بازپس گیری 30 کیلومتر مربع منطقه از دست داعش، 20 نفر از عناصر تروریست کشته و 11 مقر داعش از جمله تونل ها، خندق ها و استحکامات منهدم شد.
 
جریج گفت: تاکنون 10 نفر از نیروهای ارتش نیز زخمی شده اند که حال یکی از آنها وخیم است و یگان های ارتش به پیشروی سریع خود با آتش هوایی و توپخانه ای ادامه می دهند.
 
در همین حال، منابع خبری لبنان ظهر امروز یکشنبه از ورود ژنرال ژوزف عون فرمانده ارتش این کشور به اتاق عملیات در راس بعلبک برای پیگیری روند عملیات نظامی ارتش علیه داعش خبر دادند.
 
این منابع افزودند: ارتش لبنان هم اکنون در تلاش برای متصل کردن راس بعبلک به منطقه عرسال است و به سمت منطقه خربه داوود پیشروی می کند.
 
به گفته این منابع، یگان های ارتش لبنان با پیشروی خود توانسته‌اند ارتفاعات ضلیل ام الجماعه در شمال شرقی ارتفاعات ضهور الخنزیر را به کنترل خود در آورده و هسته های داعش در وادی مرطیبا را به محاصره درآوردند.
 
این منابع تصریح کردند: ارتش لبنان همچنین به مواضع داعش در وادی التنیه درجرود راس بعلبک حمله کرده است.
 
جرود راس بعلبک و القاع از چهار سال پیش در کنترل گروه تروریستی داعش بوده است.
 
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.