سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
ی, 1394/02/20 - 12:39
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کنترل رسانه از نظر فنی،‌ مرزهای جغرافیایی و الزامات حقوقی داخلی امکان‌پذیر نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز کنترل رسانه نه از نظر فنی،‌ نه مرزهای جغرافیایی و نه الزامات حقوقی داخلی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش کوله بار، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی ناجا به بحث مدیریت افکار عمومی پرداخت و اظهار  داشت: نفس برگزاری چنین همایشی و قرار دادن موضوع افکار عمومی در دستور کار این همایش، نشان می‌دهد که امروز نیروی انتظامی بنا دارد پا به پای تحولاتی که در صحنه اجتماعی رخ می‌دهد پیش برود و با رویکرد نوین نقش واقعی خود را در سطح جامعه ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: البته این رویکرد نوین نیروی انتظامی مستلزم درک پدیده‌های اجتماعی و شناخت دقیق از متغیرهاست که اگر چنین شناختی حاصل شود برخورد مناسبی با این پدیده‌ها خواهیم داشت.

جنتی به نکته قابل توجهی در این حوزه پرداخت و گفت: اساس و پایه نگرش افکار عمومی بر نگرش انسانهاست و نگرش نیز محصول عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و افکار عمومی یک پدیده اجتماعی و روانی است که بازتاب کنش افراد در برابر حوادث و اتفاقاتی که پیش می‌آید.

وی با بیان این مطلب که افکار عمومی دفعتاً شکل نمی‌گیرد افزود: افکار عمومی فرایندی است که در طول زمان به تدریج شکل می‌گیرد و اگر قبول کنیم اساس افکار عمومی نگرش انسانهاست الزاما با واقعیت‌ها سر و کار ندارد بلکه آن چیزی است که برای آن می‌سازند و گاه با واقعیت‌ها فاصله دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش رسانه‌ها در تاثیر بر افکار عمومی اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها در طول یکی دو دهه گذشته و به خصوص در دهه اخیر تغییرات اساسی و بنیادی پیدا کرده و دستخوش دگرگونی‌ها شده‌اند؛ زمانی رسانه‌ها یک سویه بود و افکار و اندیشه‌ها را به مخاطب القا می‌کرد اما امروزه با ظهور عصر اینترنت عملاً رسانه‌ها از یک سویه بودن درآمده و ماهیت متفاوت پیدا کرده‌اند.

وی گفت: امروز مخاطبان هم تولید کننده و توزیع کننده اخبار هستند و یک ارتباط دو سویه در حوزه رسانه پدیدار شده و اگر در گذشته می‌توانستیم با اعمال کنترل از طریق اعمال فشار در اصحاب رسانه یا هدایت اخبار و اطلاعات از طریق در اختیار گرفتن دروازه خبری یا تدابیر تبلیغاتی افکار را هدایت کرده و در اختیار حاکمیت قرار داده الان صحنه عوض شده و این چنین نیست.

جنتی کنترل رسانه‌ها را نه از نظر فنی امکان‌پذیر عنوان کرد و نه از طریق مرزهای جغرافیایی و اظهار داشت: مرزهای جغرافیایی هم اجازه نمی‌دهند چنین کنترلی اعمال شود و نه الزامات حقوقی داخلی می‌تواند مانع آن شود و جلوی ورود اخبار را از بیرون به داخل کشور بگیرد و کنترل کند.



انتهای پیام/م

فارس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.