سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/30
ش, 1399/04/21 - 11:39

فعالان گردشگری فاقد بیمه می‌توانند برای دریافت تسهیلات کرونا اقدام کنند + جزئیات تسهیلات گردشگری

با توجه به شرایط ویژه کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا، قرار بر این بود تسهیلاتی برای جبران خسارات ناشی از این ویروس به مشاغل آسیب دیده پرداخت شود؛ حوزه گردشگری هم شامل این تسهیلات می‌شد؛ اما جزئیات این تسهیلات به چه صورت است

به گزارش کوله بار، شیوع ویروس کرونا در کشور شرایط ویژه‌ای را برای فعالان حوزه گردشگری به وجود آورد و بسیاری از فعالان این حوزه را تا مرز ورشکستگی پیش برد. در این میان دولت قولهایی مبنی بر حمایت از این فعالان داد و یکی از این وعده‌ها اعطای تسهیلات به این فعالان بود.

قرار بر این شد که پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری به دو صورت انجام شود؛ در روش اول تسهیلات به فعالانی اعطا می‌شد که دارای بیمه در این زمینه بوده و کد بیمه‌‌ای فعال دارند. فرآیند ثبت نام آنها از حدود یک ماه پیش در سامانه کارا آغاز شد و بنابه  شیوه‌نامه اعطای تسهیلات وام دولت به کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار شد کاربران در سطوح کشوری و استانی  با دسترسی متعارف به سامانه کسب وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و اعطای تسهیلات دولت در کارا از 31 استان کشور با هدف بررسی درخواست‌های متقاضیان فوق برای دریافت تسهیلات حمایتی ناشی از بحران کرونا ثبت نام کنند.

گردشگری

گردشگری

 

در ابتدا مهلت رسیدگی به پرونده متقاضیان 31 خرداد ماه سال جاری تعیین شده بود که تا 20تیرماه تمدید شد. بر اساس لیست ارسالی و پالایش‌شده توسط وزارت کار، در حال حاضر حدود 7200 بنگاه‌های اقتصادی و دارای کد کارگاهی در حوزه گردشگری شناسایی شده است که برای بررسی پرونده باید در سامانه کارا ثبت نام می‌کردند.

اما گروه دوم متقاضی دریافت تسهیلات کرونا فعالانی در حوزه گردشگری بودند که بیمه و کد بیمه کارگاهی نداشتند. این افراد شامل راهنمایان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هنرمندان صنایع‌دستی می‌شدند که به هر دلیل در این حوزه فعالیت داشته اما بیمه نبوده‌اند. این افراد می‌توانند از امروز ثبت نام خود را آغاز کنند و برای طی فرآیند دریافت و ثبت نام تا آخر ماه جاری یعنی تا پایان تیرماه فرصت دارند. رقم اعطایی تسهیلات به گروه دوم که از امروز فرآیند ثبت نام آنها آغاز می شود 6 میلیون تومان است.

فعالان گردشگری که از کرونا آسیب دیده‌اند پیش از این امکان دریافت وام 12 میلیونی داشتند که این مبلغ به 16 میلیون تومان افزایش پیدا کرده‌است، این مبلغ به آن دسته از فعالانی اعطا می شود که به دستور دولت یا ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند. فعالان گردشگری که با دستور مستقیم دولت تعطیل نشده اند و تعطیلی آنها اختیاری بوده یا با محدودیت فعالیت مواجه شده‌اند همچنان تسهیلات 12 میلیونی دریافت خواهند کرد. این مبلغ با نرخ سود 12 درصد به آن دسته از فعالان گردشگری که پرونده آنها در سامانه کارا تأیید شود پرداخت خواهد شد.

2000 پرونده تسهیلات گردشگری منتظر اعطای تسهیلات

در این فرآیند یکسری مشکل شناسایی شده است که فعالان گردشگری را برای دریافت تسهیلات با دردسر مواجه کرده است. از جمله آنها طولانی شدن روند بررسی پرونده در سامانه کارا و تأخیر در پرداخت وام از طرف بانکها بوده است. به گفته معاون گردشگری کشور در حال حاضر 2000 پرونده تسهیلات گردشگری منتظر اعطای تسهیلات از طرف سیستم بانکی کشور هستند.

 

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.