سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
س, 1399/07/15 - 14:18

کرونا چه بلایی سر گردشگری جهان آورد؟

روز جهانی گردشگری ۲۰۲۰ در حالی برگزار شد که سایه کرونا بر سرش سنگینی می‌کرد، بلایی که اثری مخرب بر گردشگری جهان گذاشت و آمارها حاکی از کاهش چشمگیر سفرهاست.

به گزارش کوله بار، روز جهانی گردشگری امسال، با شعار «گردشگری و توسعه روستایی» برگزار شد تا اهمیت گردشگری و ارزش اجتماعی، فرهنگی آن به جامعه جهانی گوشزد شود، اما سایه کرونا بر سرش سنگینی کرد، آفتی که تأثیر مخربی بر روی گردشگری دنیا گذاشت.

اوایل سال 2020، سازمان جهانی گردشگری تخمین‌هایی در مورد اثر همه‌گیری کروناویروس بر روی گردشگری بین‌المللی ارائه داد. مثبت‌ترین سناریوهایی که در ماه می ارائه شدند، فرض را بر این گذاشته بودند که محدودیت‌های سفر از ماه جولای لغو خواهد شد. حتی تحت همین سناریوها، که با توجه به تداوم محدودیت‌های شدید برای سفرهای بین‌المللی کاشف به عمل آمده است بیش از حد خوش‌بینانه بوده‌اند، UNWTO انتظار داشت که میزان گردشگرهای ورودی در مقایسه با سال 2019 حداکثر 58 درصد کاهش داشته باشند.

با توجه به جدیدترین داده‌های مربوط به شش ماه ابتدایی سال 2020، متوجه خواهیم شد که تخمین‌های سازمان جهانی گردشگری چندان هم دور از واقعیت نبوده است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، میزان ورودی گردشگران جهانی برای نیمه اول سال 2020 در مقایسه با دوره مشابه در سال 2019 به صورت میانگین 65 درصد کاهش داشته است. با توجه به موج‌های جدید ابتلاء به ویروس در سرتاسر دنیا که اجازه راه‌اندازی مجدد بخش گردشگری را نمی‌دهد، میلیون‌ها نفر در تأمین معیشت خود دچار بحران خواهند شد، مخصوصاً آنهایی که در مناطقی زندگی می‌کنند که وابستگی زیادی به گردشگران بین‌المللی دارند.

بر طبق داده‌های سازمان جهانی گردشگری، ورودی گردشگران به آمریکا (شمالی و جنوبی) 55 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که کمترین کاهش را شاهد بوده است. بعد از آمریکا، منطقه‌های آفریقا و خاورمیانه با 57 درصد کاهش بیشترین ضربه را از کرونا خورده‌اند. رتبه بعدی در اختیار اروپاست که با 66 درصد کاهش، حجم زیادی از گردشگران ورودی خود را از دست داده است. آسیا اقیانوسیه هم با 72 درصد کاهش رتبه اول را از نظر کاهش گردشگر نسبت به سال 2019 تجربه کرده است.

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.