سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
د, 1394/09/16 - 10:04
شهیدی در مراسم بزرگداشت شهدای رسانه:

۱۶ آذر نقطه عطفی برای دانشجویان بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فردا روز دانشجو است و اگر چه این روز پشت سر خود حادثه تلخی داشت اما نقطه عطفی برای پیشرفت علم و دانش و بهره‌گیری از فضای آزاد دانشگاه‌ها بود.
به گزارش كوله بار، مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهدای رسانه با حضور برخی از مدیران رسانه‌ها، حجت الاسلام شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده این شهدا در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد.
 
در این مراسم که با یاد شهدای این خبرگزاری، شهیدان محمد حسن قریب و اسماعیل عمرانی آغاز شد خدادی مدیر عامل خبرگزاری ایرنا دقایقی کوتاه به سخنرانی پرداخت.
 
سپس سردار قیاسی که از جانب سردار ایزدی در این مراسم حضور داشت نیز صحبت کرد و گفت: از اینجا خدمت خانواده های شهدا عرض ادب می‌کنم.
 
وی گفت: یک روز قبل از آن اتفاق ما در جمعی کنار این دو شهید عزیز ایسنا بودیم که مسائل مربوط به راهیان نور را با جدیت دنبال می‌کردند.
 
قیاسی اظهار داشت اینجا یادی می‌کنم از همه شهدای خبرنگار از جمله شهیدان رهبر و صارمی که کار آنها روی دیگرش دفاع از ناموس و ولایت و کشور است.
 
همچنین حجت الاسلام شهیدی نیز دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز روز شهادت اصحاب رسانه و بزرگداشت این دو شهید ایسنا است. البته یکی از برنامه هایی که در بنیاد شهید مدنظر داریم تشکیل کنگره ایست مربوط به شهدای رسانه تا از مقام این عزیزان تجلیل شود.
 
وی افزود: ١٥ آذر حادثه تلخی اتفاق افتاد که همان حادثه سقوط هواپیما بود و خبرنگاران که برای پوشش خبری مانور رزمندگان و سربازان ارتش رفته بودند بر اثر سانحه سقوط به شهادت رسیدند.
 
رییس بنیاد شهید ادامه داد: همچنین فردا روز دانشجوست و اگر چه پشت سر خود حادثه تلخی داشت اما نقطه عطفی برای پیشرفت علم و دانش و بهره گیری از فضای آزاد دانشجویان بود.
 
وی گفت: خبرگزاری ها باید اخباری که منتقل می‌کنند با صداقت و درستی باشد و وظیفه سنگین شان ایجاد آرامش و امید و حفظ آن در جامعه است.
 
نماینده ولی فقه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: میتوانیم ادعا کنیم در جنگ بعد از رزمنده ها که نقش اول را داشتند خبرنگاران و رسانه ها نقش بزرگی داشتند و بعد از آن هم باید بگوییم بعد از پایان جنگ سخت این اصحاب رسانه هستند که در جنگ نرم نقش اول را دارند.
 
وی بیان داشت: دشمنان با هجمه فرهنگی به جای جنگ سخت میخواهند به ما ضربه بزنند و به نظرم رسانه ها نقش جلوداری دارند و باید زحمات ایثارگران و جانبازان و انقلابی که برایش شهدای بسیاری دادیم از جمله بهشتی ها و با هنر ها و چمران ها حفظ کنند چرا که برای آن هزینه سنگین دادیم.
 
شهیدی گفت: وظیفه همه ما هست رهنمون های رهبری را مد نظر قرار بدیم و نه از ایشان جلوتر باشیم و نه عقب تر، بلکه پشت رهبری برویم زیرا ستون این خیمه رهبری است و همه باید مطیع باشیم.
 
رییس بنیاد شهید با اشاره به موضوع برجام افزود: در یکی از دیدار ها با خانواده شهدا که با رییس جمهور بودیم، آقای روحانی در ماشین گفت: الان پی می بریم رهبری چه نقش مهمی دارند. همه با همراهی ایشان باید فراز و نشیب ها را مثل همیشه پشت سر بگذاریم.
 
وی اظهار داشت: وظیفه امروز ما رساندن پیام امام حسین (ع) و شهدایمان به نسل آینده است آن هم با کمک مقام معظم رهبری.
 
در این مراسم همچنین لوح تقدیرهایی به خانواده شهدای ایسنا اهدا شد.
 
انتهای پیام/م
فارس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.