سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
س, 1399/12/12 - 08:34

جزئیات نحوه انجام سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ اعلام شد

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه اگر مردم سفری را رزرو کنند و امکان انجام سفر در نوروز فراهم نشود امکان استفاده از این رزرواسیون تا ۳ ماه با همان تعرفه وجود دارد، جزئیات نحوه انجام سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش کوله بار، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد شرایط سفر در نوروز 1400 اظهار کرد: در تمام بخش‌ها یک نگرانی اساسی وجود دارد و این نگرانی به عملکرد افرادی باز می‌گردد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بنابراین نمیتوان با رفتار این افراد مانع از فرآیند سفر شد و در راستای سفر ایمن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: در راستای این نوع سفر ما در جلسه 55 ستاد کرونا طرحی را ارائه کردیم که به تصویب رسید؛ برای انجام سفر ما دو مسیر ایمن و سبز را پیشنهاد دادیم. روش اول این بود که اگر سفرها در قالب شرکت‌ها و تورهای دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت بگیرد، چون این نوع سفر به صورت کامل تحت کنترل و رصد ما است، می‌تواند به عنوان فرآیند سفر ایمن معرفی شود.

تیموری تصریح کرد: نوع دوم سفرها در قالب تور صورت نمی‌گیرد و با توجه به اینکه در این سفرها احتمال اسکان در نقاط ناایمن وجود دارد، پیشنهاد دیگری ارائه کردیم؛ در نوع دوم سامانه‌های پیش‌بینی شده‌ است که افراد تنها در مراکز اقامتی دارای مجوز سکنی داشته باشند و در صورت اسکان در مراکز اقامتی دارای مجوز اشکالی برای آن وجود ندارد.

معاون گردشگری کشور در مورد نگرانی‌های موجود نسبت به رزرواسیون بلیطها و مراکز اقامتی نیز بیان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای استان‌ها و شهر‌هایی هستند که زرد و آبی باشند و در صورتی که امکان سفر در نوروز برقرار نشود امکان استفاده از رزرو‌ها تا سه ماه آینده وجود خواهد داشت بنابراین اگر شرایط تغییر کرد همکاران ما این آمادگی را دارند تا اگر سفری رزرو شد و در شرایط نوروز امکان استفاده فراهم نشد امکان سفر تا سه‌ ماه با همان تعرفه و شرایط برای استفاده‌کنندگان باقی می ماند.

تیموری در مورد انجام سفر خارج از دو رویه ذکر شده توضیح داد: متصدی ایجاد ایمنی در دو نوع سفر ذکر شده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است؛ اگر افراد بخواهند به خانه اقوام سفر کنند و یا در مراکز دیگری سکنی گزینند دیگر مسئولیت آنها با ما نیست و مسئولیت آنها با وزارت کشور و نیروی انتظامی است.

وی یادآور شد: ما در طرح پیشنهادی به ستاد کرونا سفرها را به 4 گروه تقسیم کردیم که دو مسیر ایمن را ارائه کردیم اما در روش سوم سفر، مسئولیت با نیروی انتظامی و وزارت کشور است؛ این گروه به دیدار اقوام و آشنایان می‌روند اما گروه چهارم، افرادی هستند که هیچگونه برنامه‌ریزی برایشان مترتب نیست و همه مخالف این نوع سفرها هستند؛ این سفرها شامل اقامت در چادر، مدارس و سایر اقامتگاه‌های غیرمجاز است؛ هم ما و هم قرارگاه عملیاتی کرونا وظیفه نظارت و بازرسی از این نوع سفرها را بر عهده دارند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.