سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/04
د, 1394/07/13 - 22:02

50کتاب کودک و نوجوان سوره مهر رونمایی شد

مدیر انتشارات سوره مهر در جشن رونمایی از ۵۰ عنوان کودک و نوجوان سوره مهر گفت: اگر چه انتشارات به درخت حوزه هنری تکیه زده اما میوه چندانی از آن نمی چیند با این وجود حق التالیف ها پرداخت می شود.
به گزارش کوله بار، عصر امروز ۱۳ مهرماه جشن رونمایی از ۵۰ عنوان کتاب انتشارات سوره مهر در بخش کودک و نوجوان برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر ادبیات کودک و نوجوان را ره آورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: این گونه از ادبیات پس از انقلاب رشد کرد و بالید. امروز ما در مراسمی با عنوان جشن کتاب کودک و نوجوان که همزمان با روز جهانی کودک برگزار می شود به رونمایی از ۵۰ عنوان کتاب حوزه هنری از ۲۰ نویسنده کودک و نوجوان می پردازیم.
 
مدیر انتشارات سوره مهر از نویسندگان به خاطر تاخیر در چاپ کتابها و همچنین تاخیر در پرداخت حق التالیف ها عذرخواهی کرد و گفت: شش ماه نخست سال جاری ۱۸۰  کتابفروشی در سراسر کشور به خاطر مسائل مالی تعطیل شدند. تلاش ما در انتشارات سوره مهر بر این است که حق التالیف ها را به موقع پرداخت کنیم اما ما در دوره رکود اقتصادی به سر می بریم و در این دوران تلاش می کنیم تا چراغ انتشارات سوره مهر را روشن نگهداریم. درست است که ما به درخت حوزه هنری تکیه داده ایم اما میوه چندانی از این درخت سهم ما نمی شود.
 
حمزه زاده حمایت از تالیف را از اهداف انتشارات سوره مهر دانست و افزود: در شرایطی که ۸۰ درصد کتابهای کودک و نوجوان در دست ترجمه است حمایت از تالیف برای ما یک افتخار بزرگ است امیدوارم ناشران دیگر نیز به انتظار کتابهای تالیفی در برابر ترجمه بپردازند.
 
حسین فتاحی مسئول دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری نیز گفته های حمزه زاده را تکرار و بیان کرد: ما می کوشیم تا کارها و حق التالیف ها به موقع پرداخت شود. یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در این مدت افتاده نیز اضافه شدن حمیدرضا شاه آبادی به عنوان مدیر تولید به مجموعه انتظارات سوره مهر است.
 
احمد دهقان نویسنده نوجوان و مسئول پیشین دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری نیز به پیشینه این دفتر اشاره کرد و گفت: وقتی دفتر کودک و نوجوان شکل گرفت هیچ کس نبود. سه، چهار نفر آمدند کمک کردند و کار یک انتشارات را با توان محدود خود برعهده گرفتند. امروز طی دو سال ۱۸۰ عنوان کتاب را آماده انتشار کردند. من هم از آنها و هم از مشاورانی که در کارگروههای مختلف حضور پیدا کردند و به ما گفتند چه بکنید چه نکنید سپاسگزارم.
 
اسدالله شعبانی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان نیز یکی دیگر از حاضران جمع بود. او به مجموعه ۵ جلدی خود اشاره کرد و افزود: از این مجموعه تنها ۴ جلد منتشر شده اما گرافیک، صفحه آرایی، قطع و اندازه و همچنین ظاهر کتاب بسیار خوب و آراسته بوده تا آنجایی که من برای نخستین بار بعد از چاپ یک قصه از قصه خودم بدم نیامده است.
 
فرهاد حسن زاده نویسنده رمان «هستی» یکی دیگر از شاعران و نویسندگان این جمع بود او با اشاره به اینکه کار او در مجموعه «قصه های شیرین ایرانی» پذیرفته نشده گفت: شاید با این کار می خواستند به من بگویند چطور داستان بنویسم در هر حال خوشحالم که کانتینری که اوایل دهه ۷۰ در حیاط حوزه هنری به عنوان دفتر کودک و نوجوان شروع بکار کرد حالا به اینجا رسیده است و خوشحالم که اولین رمان من توسط انتشارات حوزه هنری منتشر شده است.
 
سپیده خلیلی نویسنده و مترجم کودک و نوجوان یکی از کسانی بود که به رویه انتشارات سوره مهر در پرداخت حق التالیف ها اشاره کرد و گفت: طبق قراردادی که ما انتشارات سوره مهر بسته ایم قرار بوده که حق التالیف ما شش ماه پس از انتشار کتاب پرداخت شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
 
نویسندگان دیگر نیز چون محهد رضا شمس، جعفر ابراهیمی، زهره پریرخ و عباسعلی یونسی چینن مسئله ای را مطرح کردند و محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر قول داد تا معوقه ها پرداخت شود.
 
محمدرضا شمس آخرین نویسنده ای بود که با این پرسش گفته های خود را آغاز کرد من می توانم از انتشارات سوره مهر انتقاد کنم و پس از متن حاضران به این چند جمله بسنده کرد. حوزه هنری خوب است، کارها به موقع منتشر می شود، حق التالیف ها سر وقت پرداخت می شود و کتابها با کیفیت است.
 
در پایان مراسم امروز با تقدیم لوح تقدیر از شاعران و نویسندگان حاضر قدردانی شد.
 
انتهای پیام/م
مهر

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.