سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
د, 1398/09/11 - 14:28

چطور کودک تان آنفلوآنزا نگیرد؟

در فصول شیوع آنفلوآنزا بچه ها بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند. معمولا اولین کسانی که در یک جامعه به آنفلوآنزا مبتلا می شوند، کودکان هستند و دلیل آن می تواند عدم رعایت صحیح بهداشت باشد. آنها با دوستان شان بازی می کنند و به راحتی می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

به گزارش کوله بار، علایم اصلی آنفلوآنزا شامل درد بدن، خستگی، تب و سرفه می باشد. البته گاهی کودکان مبتلا از مشکلاتی مانند معده درد و گوش درد نیز رنج می برند.

اگر می خواهید از ابتلای کودکتان به این بیماری آزاردهنده جلوگیری کنید، شش مرحله زیر را جدی بگیرید.

به کودک تان واکسن بزنید

واکسن اولین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان است و می تواند تا 90 درصد موثر واقع شود. به یاد داشته باشید به کودکان زیر شش ماه نمی توان این واکسن را تزریق کرد.

شستن صحیح دست ها را به کودکتان یاد دهید

شستشوی دست ها یکی از بهترین راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری های مسری و عفونی است، اما درست انجام دادن آن بسیار مهم است.

ورزش منظم و ملایم در فصول سرد سال، سیستم ایمنی فرزند دلبندتان را تقویت کرده و او را در مقابله با بیماری یاری می دهد


همیشه دست هایتان را به شیوه های صحیحی که بارها در رسانه ها آموزش داده می شود بشویید و مطمئن باشید که کودکتان این کار را از شما یاد می گیرد.

استفاده از یک صابون مناسب برای شستشو و خشک کردن دست ها با حوله ای تمیز نیز بسیار اهمیت دارد.

فرزندتان را از افراد بیمار دور نگه دارید

امکان ابتلا به آنفلوآنزا در مکان های شلوغ بسیار بیشتر است. شما نمی توانید مانع رفتن فرزندتان به مدرسه و یا مهدکودک شوید، اما بهتر است در فصل شیوع این بیماری، از رفتن به مکان های شلوغ مانند پاساژهای خرید و ... خودداری کنید.
ضمنا تا حد امکان کودک تان را از افراد بیمار دور نگه دارید.

ناقل بیماری به کودک تان نباشید

اگر یکی از اعضای خانواده مانند پدر، مادر، خواهر یا برادر، دچار آنفلوآنزا هستند، مراقب باشید کودک بیماری را از آنها نگیرد.

عدم رعایت نکات بهداشتی هنگام انجام کارهای ساده ای نظیر پاک کردن بینی کودک، دست دادن با او، بوسیدن او، تعویض پوشک و پختن غذا می تواند فرزندتان را بیمار کند.

سعی کنید سطوح خانه مانند دستگیره های در ، اسباب بازی ها و غیره را با شوینده ها ضدعفونی کنید.

خانه تان را مرطوب نگه دارید

بررسی های پزشکی نشان می دهد که ویروس آنفلوانزا در محیط هایی با رطوبت کم زنده می ماند. دلیل افزایش و شیوع این ویروس در زمستان نیز کاهش رطوبت هواست (خشکی هوا).

مرطوب نگه داشتن خانه (مثلا با استفاده از دستگاه بخور) می تواند موجب نابودی ویروس این بیماری گردد. بهترین میزان رطوبت خانه 40 تا 60 درصد است.

کودک تان را به ورزش کردن تشویق کنید

ورزش منظم در فصول سرد سال، کودکتان را به شدت از بیماری دور نگه می دارد. ورزش منظم و ملایم در فصول سرد سال، سیستم ایمنی فرزند دلبندتان را تقویت کرده و او را در مقابله با بیماری یاری می دهد.

ژیمناستیک و شنا بهترین ورزش ها در فصل زمستان هستند. اما اگر کودک تان مایل به انجام ورزش در فضای باز است، پوشیدن لباس مناسب، استفاده از کرم های ضد آفتاب و مصرف آب فراوان را فراموش نکنید.
بعد از شنا نیز مراقب باشید کودک سرما نخورد، با انجام کارهایی مانند پوشاندن لباس گرم به کودک و خشک کردن موهای سر او با سشوار بلافاصله بعد از شنا.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.