سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
چ, 1398/05/30 - 10:17
دوست شهید کریمی در گفتگو با کوله بار:

شهید حاج داود کریمی هرگز در کارهایش دچار تردید نمی شد

شرفی گفت: هرگز در شرايط سخت جنگ، او را مضطرب  نديدم؛ شهید کریمی در انجام كارهايش دچار  ترديد نمي شد و اين ويژگي اش به ما آرامش مي داد.

جعفرشرفي یکی از دوستان شهید حاج داود کریمی در گفتگو با خبرنگار کوله بار، ابتدا از خاطرات سال 64 در جهاد سازندگی برایمان گفت: بهمن سال 64 در مهندسي گردان جهاد سازندگي بودم كه در فاو با ايشان آشنا شدم. در نخستين ديدار، معنويت و اخلاقش  مرا جذب كرد. حاج داوود به موضوع مهندسي رزمي، نگرش خاصي داشت و طرح هاي زيادي در اين زمينه ارائه كرد؛ به طوری که در عمليات كربلاي5 ما بايد خاكريزي را در نزديكي جزيره بوارين مي ساختيم. براي شناسايي منطقه، به آنجا رفتم تا بررسي ها را انجام دهم اما هيچ راهي نيافتم. وقتي موضوع را به حاج داوود گفتم، پيشنهاد خوبي داد. وقتي طرحش ر ا اجرا كرديم، مشكلمان حل شد و توانستيم خاكريزي در آنجا بسازيم. حاجي آدم برنامه ريز و كارآمدي بود و در جبهه  دستاوردهاي زيادي براي جهاد سازندگي داشت.

 

وی ويژگي هاي رفتاري حاج داوود را این گونه توصیف کرد:يكي از ويژگي هاي حاج داوود، صبر و آرامشش بود. هرگز در شرايط سخت جنگ، او را مضطرب  نديدم. او در انجام كارهايش دچار  ترديد نمي شد و اين ويژگي اش به ما آرامش مي داد.

 

شرفي به نگاه خاص حاج داوود نسبت به نهج البلاغه  هم اشاره نمود:نوع نگاهي كه شهيد كريمي به مسائل مهندسي رزمي داشت، از دريچه نهج البلاغه بود. مضمون يكي از حرف هاي برگرفته اش از فرمايشات امام علي(ع)، اين بود كه اگر انسان در جنگ بتواند از طبيعت بيشترين استفاده را ببرد و آن را به نفع خودش تغيير دهد، به پيروزي نزديك تر است. از نظر او منطقه استقرار رزمنده ها در كاهش تلفات نقش ويژه اي داشت.

 

همرزم شهيد ادامه داد: زماني كه به دليل عوارض شيميايي در بيمارستان بستري بود، به ملاقاتش رفتم. او  به جاي گلايه، شكر گذار خدايش بود. درد بخشي از وجودش بود، اما با صبر و استقامتي كه داشت، تحمل مي كرد. او خودش را براي شهادت آماده كرده بود.

 

وی خاطر نشان کرد: با وجود رزمندگاني مثل حاج داوود كريمي هشت سال مقاومت و دفاع كرديم و به پيروزي رسيديم. او در  قبال كارهايش، انتظاري از هيچ كس نداشت و كارش را خالصانه براي خدا انجام مي داد . اميدوارم در زندگي طوري رفتار كنيم كه مديون شهدا نباشيم.

 

دوست شهید حاج داود کریمی در پایان ابراز داشت: شهدایی همچون شهید حاج داود کریمی برای کشورمان خدمات زیادی انجام دادند و در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شاهد نقش آفرینی آنها بودیم و باید قدردان این شهدا باشیم و راهشان را ادامه دهیم و نگذاریم که در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.