سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
ی, 1397/11/14 - 13:08
وجدانی‌نیا مطرح کرد

آغاز اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور از 15 بهمن/ اکران فیلم‌های جشنواره عمار برای دانشجویان

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی از آغاز اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور از دوشنبه ۱۵ بهمن خبر داد و گفت: امسال در تلاش برای حضور هرچه بیشتر دانشجویان در راهیان نور هستیم.

به گزارش کوله بار، امیر وجدانی‌نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی در خصوص جزئیات برگزاری اردو‌های راهیان نور دانشجویی در سال جاری گفت: یکی از جدی‌ترین برنامه‌های بسیج دانشجویی طی سال‌های گذشته راهیان نور است و می‌توان گفت که اردو‌های راهیان نور دانشجویی جزو برترین اردو‌های راهیان نور و به صورت برنامه ریزی شده برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اردو‌ها از اوایل دهه ۷۰ راه اندازی شده و در حال حاضر یکی از اردو‌های فرهنگی است که در میان دانشجویان فرهنگ سازی و پذیرفته شده و یکی از فعالیت‌های جدی فرهنگی است که همواره توسط خود دانشجویان دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ها از ماه‌ها قبل فعالیت خود را برای آماده سازی حضور در این اردو‌ها آغاز کردند که بتوانند هماهنگی، اسکان، اعزام، تغذیه، مباحث فرهنگی و مجوز‌های لازمی که نیاز است را دریافت کنند تا بتوانند اردو‌های قابل توجهی را برگزار کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل مسائل و مشکلات مالی که در کشور ایجاد شده برگزاری اردو‌های راهیان نور نیز تحت تاثیر قرار گرفته و برگزاری این اردو‌ها کمی سخت‌تر شده که دانشجویان باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وجدانی‌نیا افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته فعالیت ستادی برای دریافت اخذ مجوز‌ها آغاز شده موافقت دانشگاه‌ها و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است و در تمام استان‌ها و نواحی ستاد‌ها در بسیج دانشجویی تشکیل و مقدمات فراهم شده و هماهنگی‌ها با وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد، علمی کاربردی، فنی حرفه‌ای در حال انجام است که بتوانیم فضای خوبی را رقم بزنیم. هماهنگی‌هایی نیز با ستاد مرکزی راهیان نور داریم که بتوانیم اعزام دانشجویان را برای این اردو‌ها تسهیل کنیم.

*  اعزام دانشجویان از 15 بهمن آغاز می شود/ در تلاش هستیم تا 5 درصد جمعیت دانشجویی به این سفر  اعزام شوند

وی ادامه داد: بازه اردو‌های دانشجویی از نیمه بهمن آغاز می‌شود و تا اواخر اسفند ادامه دارد که اولین گروه ۱۵ بهمن از خراسان رضوی اعزام می‌شوند و آخرین گروه نیز ۲۸ اسفند خواهند بود که پایان اردو‌های دانشجویی است.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی در خصوص اعزام تعداد دانشجویان گفت: ایده آل ما برای اعزام دانشجویان ۵ درصد جمعیت دانشجویی به اردو‌های راهیان نور جنوب کشور است و تفاوتی که ارد‌وهای فعلی با سال‌های قبلی دارد، این است که اولا راهیان نور مانند سال‌های قبل منحصر به اردو‌های جنوب نیست و در شمال غرب، غرب، راهیان نور دریا را نیز برای دانشجویان برگزار می‌کنیم و دوم اینکه بسیاری از زمینه‌ها مانند زیر ساخت اسکان، تغذیه، اعزام برای مدیران کاروان‌ها در تمامی استان‌ها فراهم است. یادمان‌ها در حال آماده سازی هستند که بتوانند خدمات به زائران ارائه کنند.

وجدانی نیا با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود بودجه که آموزش عالی با آن مواجه است تلاش ما این است بتوانیم صد هزار دانشجو را در این بازه زمانی به اردو‌های راهیان نور اعزام کنیم، اما براساس قانون مصوب قرارگاه شهید علم الهدی باید در چند سال آینده اعزام‌ها به ۱۰ درصد از جمعیت دانشجویی برسد.

* ایران سرفراز شعار محتوایی راهیان نور دانشجویی

 معاون فرهنگی بسیج دانشجویی در خصوص اقدامات فرهنگی اردو‌های راهیان نور گفت: شعار محتوایی امسال راهیان نور بسیج دانشجویی ایران سرفراز است که نسبتی با چهل سالگی انقلاب دارد و تلاش خواهیم کرد با ذکر فداکاری‌ها و اقدامات بزرگی که در زمان دفاع مقدس توسط رزمندگان اتفاق افتاده و وضعیت روز کشور، آنچه که کشور در منطقه دارد، برای دانشجویان تبیین کنیم.

وی ادامه داد: این شعار به عنوان شعار محوری به همه استان‌ها ارسال شده است و استان‌ها نیز موارد مختلف مانند تامین محتوا، فضاسازی تبلیغاتی به ویژه در اتوبوس ها، محل‌های اسکان را با همین شعار انجام خواهند داد و اماکن اسکان در تمامی مناطق استان فراهم شده و تلاش می‌کنیم که آماده پذیرایی و پذیرش هستند گروه‌های تئاتر نیز برای این اردو‌ها آماده شدند و برنامه‌های خاصی برای دانشجویان دارند.

وجدانی نیا خاطرنشان کرد: اعزام راویان رزمنده، راویان دانشجوی خواهر و برادر و همچنین تولید محتوا به شکل نشریه، در فضای مجازی کانال ها، گروه‌ها که اطلاعات مربوطه منتشر خواهد شد.

وی در خصوص کارویژه‌های راهیان نور امسال گفت: مناطق زیارتی در شمال استان آماده شده که از فتح المبین آغاز و یادمان سیدالشهدا، شهادت شهیدباقری و منطقه عملیاتی والفجر یک به صورت ویژه برای کاروان‌های دانشجویی در حال آماده سازی است و هماهنگی‌های لازم در این خصوص برای اسکان و برنامه‌های فرهنگی انجام شده است.

وجدانی نیا افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران نیز برنامه ویژه‌ای مانند سال گذشته در منطقه هور دارد و استان‌های دیگر نیز هر کدام یکی از یادمان‌ها را برعهده دارد. یادمان شهدای هویزه نیز در حال آماده سازی برای کاروان‌های دانشجویی است و هر چه قدر هم که زمان اعزام نزدیکتر می‌شویم، حجم فعالیت‌های دانشجویان افزایش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: تعداد قابل توجهی از یادمان‌ها برای دانشجویان آماده شده و برنامه ریزی بازدید از یادمان‌ها برعهده دانشگاه هاست؛ البته بسیج دانشجویی و ستاد استان‌ها به دانشجویان مشاوره می‌دهند، اما در نهایت برنامه ریزی برعهده خود دانشجویان است و مسیر‌ها را خودشان انتخاب می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال بیشتر از ظرفیت اعزام اسکان آماده شده است و در بیشتر یادمان‌ها این ظرفیت را ایجاد کردیم که از جمله پادگان دو کوهه، شهید کلهر و ... آماده سازی شده است.

* مشکلات اقتصادی برگزاری اردوها را سخت تر کرده است

وجدانی نیا در خصوص هزینه‌های اردو‌های امسال گفت: هزینه‌های اردو‌های امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و بالطبع سهم دانشجویان نیز افزایش پیدا می‌کند البته کمترین سهم از دانشجو در این اردو دریافت می‌شود و تلاش کردیم فشار مالی کمتری برای دانشجویان ایجاد شود. وزارت علوم و دستگاه آموزش عالی توافقاتی ایجاد شده که سهم خود را از هزینه‌های این اردو پرداخت کنند.

معاون سازمان بسیج دانشجویی همچنین از اکران فیلم‌های سینمایی مرتبط با راهیان نور، برگزاری تئاتر، برگزاری مسابقات خبر داد و گفت: همچنین امسال هماهنگی‌هایی صورت گرفته که بتوانیم فیلم‌های جشنواره عمار را در طول مسیر برای دانشجویان اکران کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.