سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/05
ش, 1396/03/20 - 09:44
ویژه نامه شهید محمد رضا دستواره/ همرزم شهید دستواره در گفتگو با کوله بار:

شجاعت شهید دستواره ستودنی بود/ نمازهای شهید دستواره در میان آتش دشمن

حکمت شعار گفت: شب قبل از شهادتش، کنارش رفتم و با اینکه دشمن مدام نزدیکی های ناحیه ما را بمباران می کرد، اما مشغول خواندن نماز بود.

حسن حکمت شعار همرزم شهید محمدرضا دستواره در گفتگو با کوله بار با اشاره به یکی از عملیات های دفاع مقدس گفت: بعد از سقوط مهران باید برای پاکسازی قلاویزان می رفتیم. شب عملیات لشکر ما جلو رفت و صبح، خاکریز زد و محور ضلع غربی قلاویزان را تصرف کرد ولی بچه های لشکر سیدالشهدا (ع) و نصرهنوز پایین قلاویزان و روی ارتفاع درگیر بودند؛ شهید دستواره گفت که ماشین را روشن کنید تا به  طرف قلاویزان و بچه ها برویم و این در حالی است که ما می توانستیم دور بزنیم و دوباره از راهی که از طرف مهران تامین می شد، برویم ولی این گونه نیم ساعت طول می کشید.

وی ادامه داد: شهید دستواره گفت که به آن طرف خاکریز می رویم. دو تا سوال برایمان پیش آمد.گفتیم:« حاجی! یا بچه های خودمان ما را می زنند یا بعثی ها.» چون آن راه، درست از حد وسط بچه های لشکر سیدالشهدا (ع) و نصر5 در قلاویزان بودند و آتش می ریختند و همین طور بعثی هایی که مقداری عقب تر پدافند کرده بو دند، رد می شد؛ بچه های اطلاعات عملیات هم نظرشان همین بود.

حکمت شعار در ادامه این خاطره افزود: شهید دستواره گفت که باید برویم. هر فردی که دوست دارد، می تواند مرا همراهی کند و اجباری در کار نیست. شهید دستواره پشت فرمان ماشین نشست و خیلی راحت رفتیم و حتی یک تیر از بغل ماشین رد نشدو او مواضع دشمن را شناسایی کردند و سپس برگشتیم.

همرزم شهید دستواره تاکید کرد: شهید دستواره معروف به شجاعت بود و در مرحله بعدی، سعادت با ما نبود و بچه های دیگر با شهید دستواره رفته بودند که همان شب، شربت شهادت را نوشیدند.بچه ها تعریف می کردند و می گفتند:«شهید دستواره اصلا آرام و قرار نداشت.»

وی اضافه کرد:بنده یکی از کسانی بودم که شب قبل از شهادتش، کنارش رفتم و با اینکه دشمن مدام نزدیکی های ناحیه ما را بمباران می کرد، اما مشغول خواندن نماز بود. به او گفتم که مراقب خودتان باشید، ترکش می خورید. در جواب گفت: اگر بنا باشد به آدم ترکش بخورد، قطعا می خورد.

حکمت شعار با اشاره به طریقه شهادت محمد رضا دستواره گفت: یکی از همرزمانمان که صحنه شهادت شهید دستواره را دیده بود، می گفت که شهید دستواره 4 متر از آنها جلو بود و تلاش داشتند که خودشان را به او برسانند اما بر اثر اصابت خمپاره ای، ترکش هایش به شهید دستواره اصابت کرده و موجب شهادتش شد.

همرزم شهید دستواره در ادامه با اشاره به اینکه شهدا، با گذشت و ایثار و از خودگذشتگی خود، فرهنگ اصیلی را برای نسل های امروزی به یادگار گذاشته اند، گفت: قطعا اگر مجاهدت ها و رشادت های شهدا نبود، معلوم نبود که چه بر سر ایران می آمد چرا که چندین کشور جهان دست به دست هم داده بودند و صدام را پشتیبانی می کردند تا در جنگ تحمیلی، پیروز شود اما بحمدالله با اینکه امکانات کمی داشتیم، با ایمان و تقوا توانستیم که در مقابل دشمن صف آرایی کنیم و نگذاریم حتی یک وجب از خاک کشورمان را به ارمغان ببرد.


انتهای پیام/ ک
 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.