سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
ش, 1398/11/26 - 12:40
دبیر جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور:

هنر و رسانه، بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند

رضایی گفت: بهترین راه تبلیغ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس، استفاده از ابراز هنری و رسانه است و از این طریق می توان پیام دفاع مقدس را به خوبی منتقل کرد.

به گزارش کوله بار،علی رضایی دبیر جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور در مراسم جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور استان لرستان با بیان اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس، گروه های مختلف هنری در جبهه ها حاضر شده و به ثبت و ضبط حماسه سازی رزمندگان و شهدا پرداختند، اظهار داشت: شهید مرتضی آوینی و گروه روایت  فتح، یکی از گروه هایی محسوب می شدند که در راه ثبت و ضبط دوران دفاع مقدس، نقش آفرینی موثری ایفا نمودند.

وی ادامه داد: از اوایل دهه 70 دشمنان قسم خورده نظام که در جنگ سخت شکست خورده بودند، به جنگ نرم روی آوردند که در همان زمان، حضرت آقا موضوع "شبیخون فرهنگی" را مطرح کردند و در دهه 80 امام خامنه ای، موضوع تهاجم همه جانبه دشمن به خصوص در موضوع فرهنگی را تاکید کردند. همانطور که می دانیم برای مقابله با جنگ سخت، ابزار سخت و برای مقابله با جنگ نرم، ابزار نرم مورد نیاز است و در جنگ نرم، ابزار هنر و رسانه بهترین سلاح است.

رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از طریق فناوری راهیان نور، استخراج گنج عظمی دفاع مقدس را مطرح و اجرا نمود، گفت: از سال 77 جشنوره ملی سرزمین نور با هدف ثبت و ضبط، اشاعه،گسترش و کادرسازی طراز انقلاب اسلامی در قالب هنر و ادبیات برگزار گردید و اکنون 21 سال از تاسیس این جشنواره  مردمی می گذرد و در دوره گذشته شاهد ارسال بیش از 36 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره بودیم.

دبیر جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های دبیرخانه جشنواره  ملی سرزمین نور، بسط و گسترش برگزاری برنامه های استانی جشنواره ره آورد سرزمین نور بوده است که در حال حاضر، اولین جشنواره استانی در استان لرستان برگزار می شود و امیدواریم که هر سال شاهد برگزاری این برنامه فرهنگی و هنری در این استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه تبلیغ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس، استفاده از ابرازر هنری و رسانه است، تاکید کرد: ابزارهای هنری بی شک، رساترین ابزار تبلیغ پیام دفاع مقدس هستند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.