سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
ی, 1398/06/17 - 11:49
یک کارشناس مذهبی عنوان کرد

انتقاد از مریدپروری برخی مداحان

یک کارشناس مذهبی گفت: برخی مداحان مریدپروری می‌کنند یعنی مقصود و هدفشان از سخنرانی و مداحی، خودشان هستند که این هدف واقعی نیست و هدف باید اخلاص و رساندن مردم به اهل بیت(ع) شود.

به گزارش کوله بار، حجت‌الاسلام سیدجعفر حسینی با بیان اینکه آرایش و لباس خاص از طرح دشمن نهضت امام حسین(ع) نشات می‌گیرد و محبت امام حسین(ع) با گوشت، پوست و خون ما آمیخته شده است، اظهار کرد: وقتی دشمنان نمی‌توانند مسیر را مسدود کنند، مسیر را با عزاداری‌های سبک‌های خاص و با یک‌سری لباس‌های خاص که سنخیتی با نهضت امام حسین(ع) ندارد آمیخته می‌کنند و اگر این کار به عنوان مد و تفریح شود، ماه محرم اسباب تفریح مردم می‌شود و از عمق و نتیجه اصلی بازمی‌مانیم.

او با اشاره به اینکه جاذبه‌های حسینی را به جوان‌ها و نسل‌های آینده منتقل کنیم تصریح کرد: این هنری لازم است که به گفته امام رضا(ع)، اگر مردم محاسن کلام ما را درک کنند، از ما تبعیت می‌کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه تلاش ما باید موجب شناخت اهل بیت(ع) شود، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها دیدشان به اهل بیت(ع) فقط انسان‌های زاهد، اهل نماز، گوشه‌گیر و اهل مسجد است که جوانان با این موضوع خیلی کنار نمی‌آیند، در حالی که ائمه ما شخصیت جامعی داشتند، نماز به جای خودش، اداره اجتماع و مسائل خانوادگی، تفریح، به مشکلات مردم رسیدگی کردن و دغدغه‌ای که برای محرومین داشتند، این‌ها همه از خصوصیات اهل بیت(ع) بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در فیلم‌های هالیوودی از شخصیت‌های خیالی استفاده و قهرمان‌سازی می‌کنند، سعی می‌کنند این فرهنگ را در کل کشورهای دنیا ترویج دهند و بگویند قهرمان دنیا ما هستیم در حالی‌که ائمه شخصیت واقعی و الگوهای خوبی هستند و با یک نگاه سطحی‌نگر هم به عمق نهضت امام حسین(ع) بیشتر نزدیک می‌شویم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نور با اشاره به این‌که تقریبا بین واعظان و مداحان شاید یک نقطه اشتراک باشد که از اهل بیت(ع) دم بزنند، بیان کرد: رسالت مداحان، اهل منبر و اهل مدیحه‌سرایی و ذاکران اهل بیت(ع) طبق فرمایش قرآن کریم جدا از قرآن نیست و درک اهل بیت(ع) نیاز به صفای باطنی و اخلاص دارد.

او یادآور شد: مداحان بزرگوار نباید برای مردم بت باشند، باید حلقه وصل باشند و دست مردم را بگیرند و به دست اهل بیت(ع) گره بزنند.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه برخی مداحان مرید پروری می کنند یعنی مقصود و هدفشان از سخنرانی و مداحی، خودشان هستند که این هدف واقعی نیست و هدف باید اخلاص و رساندن مردم به اهل بیت(ع) باشد، افزود: تعداد اندکی از مداحان طوری مداحی می‌کنند که جوانان با احساس که وارد هیئت عزاداری می‌شوند، در پایان مراسم، دست خالی بیرون می‌آیند و هیچ بهره‌ای از این مداحی‌ها نمی‌برند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که در مداحی از کتاب نامعتبر تاریخی استفاده نشود و طوری نشود که با تهمت و افترا به اهل بیت(ع)، آثار واقعی کربلا را محو کنند، تصریح کرد: مداح باید از سندهای قدیمی و اشعار ناب استفاده کند زیرا اهداف امام حسین(ع) در آن اشعار باید بیان شود که قیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با تبعیض و مبارزه با فساد بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نور خاطرنشان کرد: علامه امینی در کتاب خود بدون هیچ توهینی، امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) را خیلی زیبا و با استناد احادیث علمای اهل سنت اثبات کردند اما فحش دادن، ناسزاگویی و بی‌ادبی کردن در مرام اهل بیت(ع) نیست و مداحان باید این را در نظر بگیرند تا به مذاهب دیگر توهین نکنند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.