سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
د, 1397/11/29 - 08:12

بازدید کاروان راهیان نور دانش آموزی از موزه دفاع مقدس

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر گفت:موزه دفاع مقدس خرمشهر مورد استقبال راهیان نور قرار گرفت.

به گزارش  کوله بار،عبدالامیر عریضاوی مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر با اشاره به آغاز حرکت کاروان‌های راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی گفت: روزانه یکهزار و ۵۰۰ نفر در قالب پنج کاروان راهیان نور دانش آموزی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس (موزه جنگ) خرمشهر دیدن می‌کنند.

وی افزود: حرکت کاروان‌های دانش آموزی مقطع دبیرستان به سمت یادمان‌های دفاع مقدس جنوب خوزستان شتاب گرفته و همچنان رو به افزایش است.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر بیشترین حضور کاروان‌ها از استان‌های ایلام، اصفهان، مازندران، تهران، خراسان رضوی و تبریز بیان کرد و گفت: علاوه بر حضور کاروان‌های راهیان نور روزانه ۱۲۰ دانش آموز در مقاطع مختلف از مدارس خرمشهر از مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهر دیدن می‌کنند.

عریضاوی تعداد راویان این مرکز را ۳۰ نفر عنوان کرد و افزود:راویان مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیشتر دانشجویان بوده که علاوه بر خدمت رسانی به زائران، روایتگری موزه جنگ را نیز بر عهده دارند.

وی سنگر‌های نمادین دفاع مقدس در محوطه بیرون موزه جنگ خرمشهر را یادآور شد وگفت: در محوطه بیرون موزه جنگ، سنگر فرماندهی عملیات بیت المقدس و تمثال رزمندگان دوران دفاع مقدس طراحی شده است.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهرافزود: فضای محوطه بیرون این موزه با ماشین‌های گمرک به صورت ایستاده، نمونه‌ای از صحنه‌های دوران هشت سال جنگ است، این محوطه مانند صحنه‌هایی که نیرو‌های عراقی در مناطق باز، برای مانع شدن از فرود بالگرد‌ها و پیاده شدن نیروی‌های رزمنده ایجاد می‌کردند بازسازی شده است.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در ساحل غربی رودخانه کارون و در بلوار امام خمینی (ره) این شهر واقع است.

ساختمان فعلی موزه جنگ و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در سال ۱۳۰۹ ساخته شد و تا قبل از شروع جنگ تحمیلی به عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می‌شد.

در دوران جنگ تحمیلی این ساختمان به عنوان محل دیده بانی نیرو‌های عراقی مورد استفاده قرار گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.