سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
پ, 1398/07/25 - 12:12
فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج عنوان کرد

بسیج تمام امکانات راهیان نور برای خدمات رسانی به زائران اربعین

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از بسیج تمامی امکانات و ظرفیت های راهیان نور برای خدمات رسانی مطلوب و بهینه به زائران اربعین در مرزهای چهار گانه کشور خبر داد.

به گزارش کوله بار، سردار یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه راهیان نور سپاه چهار قرارگاه عملیاتی در چهار مرز غربی کشور فعال شده که در سه بخش، کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد اربعین کشور را کمک می کند.

وی با اشاره به اقدامات این قرارگاه در داخل کشور در بخش های پشتیبانی، اسکان، درمان و برنامه‌ریزی در کشور عراق با محوریت بسیج، ادامه داد: این برنامه‌ها برای چهارمین سال متوالی با محوریت تکریم از زائران غیر ایرانی توسط ستاد اربعین سپاه در حال دنبال شدن است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اقدامات ستاد استقبال از زائران غیر ایرانی، تصریح کرد: حضور زائران غیر ایرانی در کشور برای حضور در راهپیمایی اربعین، تحقق شعار «الحسین یجمعنا» است و ما در این برهه تمامی ظرفیت‌های راهیان نور را، اعم از اسکان، حمل و نقل، درمان متوقف کرده و در اختیار زائراتن اربعین قرار داده می‌شود.

سردار سلیمانی با اشاره به این موضوع که بالغ بر ۶۳۰ دستگاه از خودروهای شرکت جوان سیر ایثار اعم از مینی‌بوس و اتوبوس، برای جابجایی زائران اختصاص می یابد، گفت: این خودروها به طور رایگان زائران را به عقبه مرزها انتقال می‌دهند که این حجم از انتقال در مرز مهران کثرت بیشتری دارد.

وی افزود: مواد غذایی و نیازمندی‌های مواکبی که برای خدمات رسانی به زائران در کشور عراق تهیه و تامین شده، توسط ۲۳۰ دستگاه تریلر لبه دار سپاه، به طور رایگان به کشور عراق منتقل شدند و در بازگشت نیز این تریلرها نسبت به انتقال زائرانی که فاقد وسیله نقلیه هستند، اقدام می‌کنند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج یادآور شد: این ستاد، برای نخستین بار، با ۲۶ دستگاه تریلر به طور سیار به هم متصل شده، بیمارستانی در مسیر راهپیمایی زائران در عراق با وسعت هزار و ۵۰۰ متر مربع در ورودی شهر کربلا احداث کرده و مجهز به اتاق عمل است، ایجاد کرده است.

سلیمانی گفت: در سال جاری به موجب حضور زائران، اردوگاه‌های شهید باکری در خرمشهر، میثاق در آبادان و ثامن‌الحجج در چذابه، به محل اسکان زائران تبدیل شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که ۱۲۰ هزار نفر زیست در سامرا، کربلا و نجف مهیا شده است و در کنار آنها، کمپ بهداری پیش‌بینی شده است و در همین مسیر برنامه‌های فرهنگی توسط مجموعه اوج صورت گرفته است، اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار نفر از خادمان راهیان نور در غالب موکب‌های عراق، در حال خدمات دهی هستند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه این اجتماع بی نظیر نه طبقه، نه تحصیلات می شناسد، خاطرنشان کرد: مردم به عشق اباعبدالله(ع) همه سختی‌های آن را متحمل می‌شوند و از اقصی نقاط کشور طی الطریق می ‌کنند و تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر از ابتدای ماه صفر، زائر غیر ایرانی از شش مرز معین تردد داشته‌اند که تردد تبعه بیش از ۹۰ کشور در آن به ثبت رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.