سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
ش, 1398/02/28 - 13:28
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج):

تمدن مهدوی بر پایه اخلاق و معنویت پایه‌ریزی شده است

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، در نشستی با عنوان «تمدن اسلامی و مهدویت» که از طرف بخش عترت نمایشگاه قرآن برگزار شده بود، با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح گفت: در این دعای شریف بخشی از نمادهای دولت و حکومت آرمانی تبیین شده و آنچه در این دعا از خداوند طلب می‌کنیم «دولت کریمه» است.

به گزارش کوله بار به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل اظهار کرد: در همه حکومت‌ها و تمدن‌ها دو مسئله سخت افزار و نرم افزار مورد توجه است؛ سخت افزار امکانات و تجهیزاتی است که تمدن‌ها برای پیشرفت و توسعه خود به مهیا می‌کنند و نرم افزار فکر و اندیشه و ارزش‌هایی است که تمدن بر پایه آن استوار می‌شود.

متوسل با بیان اینکه تمدن مهدوی بر پایه کرامت انسان‌ها پایه گذاری شده است ادامه داد: خداوند برای انسان‌ها دو نوع کرامت قرار داده که شامل کرامت ذاتی و کرامت اکتسابی است؛ کرامت ذاتی همان عقل است که به انسان داده و به هیچ موجود دیگری نداده و به وسیله آن انسان را نسبت به سایر موجودات برتری داده است.

وی ادامه داد: کرامت اکتسابی انسان‌ها با تلاش و تمرین به دست می‌آید و آن، تقوا است و تقوا که پس از «ایمان» و «عمل صالح» پرکاربردترین واژه در قرآن کریم است، حیطه وسیعی دارد که فراتر از پرهیزکاری است و یک حیطه و ملکه نفسانی محسوب می‌شود.

متوسل با طرح این سوال که «آیا آرمان مهدوی در رسالت پیامبران سابقه داشته یا نه»، گفت: بر اساس روایات معتقدیم پیامبران آمده‌اند که بشر را با تزکیه و تعلیم به کرامت برسانند و کرامت اخلاقی را در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه دولت و حکومت مهدوی بر پایه اخلاق و معنویت است، گفت: اگر انسان بتواند عقلانیت را بر شهوانیت و مادیت ترجیح دهد، می‌تواند خود را مدعی ظهور بداند و گرنه چنین جامعه‌ای نمی‌تواند زمینه ساز ظهور باشد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.