سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
ی, 1398/11/27 - 13:23

سرلشکر باقری:مستند ماندگار در مورد دفاع مقدس ساخته می‌شود/۱۰ موزه در حال ساخت است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تصمیم‌گیری در مورد ساخت یک مستند ماندگار در دفاع مقدس گفت: این مستند به عنوان یک سند تمام کننده و حرف آخر در دفاع مقدس است که بر اساس ۵۶ پروژه پژوهشی ظرف ۱۳ سال در مجموعه نیروهای مسلح با نگاه‌ به همه صنوف تدوین شده است. بر این اساس می‌خواهیم مستند ماندگار و طولانی در رابطه با دفاع مقدس را در صدا و سیما و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه کنیم.

به گزارش کوله بار، سرلشکر محمد باقری که صبح امروز در حاشیه هشتمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، افزود: در آستانه چهلمین سالروز گرامیداشت دفاع مقدس قرار داریم و موضوع جلسه امروز گرامیداشت دفاع مقدس در طول سال ۹۹ بود. این جلسه بسیار جلسه خوبی بود و مصوبات و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی افزود: خلق آثار هنری و مکتوب در حوزه دفاع مقدس از جمله موضوعات جلسه امروز بود که تصمیمات اساسی در این باره  اتخاذ شد. در این جلسه ،هیئت امنا در باره بودجه و برنامه‌های سال آینده بحث کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ موزه دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور در دست احداث هستند و همین تعداد نیز در سال آینده آماده افتتاح خواهند شد که تصمیمات مرتبط با آن در همین جلسه گرفته شد.  این موزه‌ها بر اساس پژوهش‌های بنیادی که انجام شده تکمیل خواهد شد ‌.

توضیحات رییس رسانه ملی درباره تولید مستندی در حوزه دفاع مقدس

علی علی‌عسگری رییس سازمان صدا و سیما نیز در این ادامه سخنان سرلشکر باقری گفت: برای گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس مستندی معتبر و پژوهشی در سال آینده تولید خواهد شد. دفاع مقدس یک دوران بسیار مهم و اثر گذار در تاریخ معاصر کشور ما است. در دوران دفاع مقدس ما شاهد گنجینه‌ای از ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های ملت ایران بودیم که فرهنگ عظیم و غنی در آن شکل گرفت.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس در تمام عرصه‌های مختلف شاهد فداکاری‌ها و مجاهدت‌ها بسیاری بودیم که به ثمر نشستند و عاملی برای پیشرفت کشور محسوب می‌شوند. از جمله عرصه‌هایی که در آن پیشرفت چشمگیری داشتیم صنعت دفاعی است. در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی صنعت دفاعی ما عقب مانده بود اما دفاع مقدس عاملی برای پیشرفت در این حوزه شد. این جهاد بزرگ که در آن سالها مغفول مانده بود اکنون عامل اقتدار کشورمان محسوب می‌شود. بسیاری از دستاوردها هنوز رونمایی نشده‌اند و به مرور زمان درباره آنها خواهیم گفت. مجاهدت‌های دفاع مقدس به پیشرفت ملت ایران کمک کرد.

علی‌عسگری خاطرنشان کرد: ما به عنوان رسانه ملی در اینکه فرهنگ دفاع مقدس، فداکاری و ایثارگری باید برای حل مشکلات کشور به کار گرفته شود. در این زمینه برای استمرار فرهنگ دفاع مقدس می‌خواهیم مستندی معتبر و رسمی  طراحی کنیم و بسازیم تا نسل‌های بعدی ما منابع تصویری خوبی برای آشنایی با دفاع مقدس داشته باشند.این مسئله در  این جلسه به تصویب رسید و قرار شد صدا و سیما با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آن را از آن را انجام دهند. امیدواریم این مستند بلند و تاریخی به عنوان اثری ماندگار و مفید برای کشور و جوانان ما باشد.

به گزارش ایسنا،علی‌عسگری در بخش دیگر سخنانش اشاره‌ای به انتخابات داشت و گفت: انتخابات روز جمعه دوم اسفند نقطه بسیار مهم در تاریخ کشور ما است و نقطه ای حساس به شمار می‌آید. من از تمام اقشار جامعه دعوت می‌کنم که از حق خود نگذارند و در انتخابات حضور داشته باشند و رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازند و نمایندگان خود را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

وی یادآور شد: صدا و سیما نیز با تمام توان پس از پشت سر گذاشتن بیست و دوم بهمن تمام تلاش خود را در راستای ترغیب جامعه و دعوت از مردم برای حضور در انتخابات معطوف کرده است تا مردم حضوری پر شکوه و حداکثری داشته باشند. اگر ما مجلسی با حضور  حداکثری مردم در انتخابات داشته باشیم ضربه‌ای سنگین به دشمن وارد کرده‌ایم و برای ساختن آینده‌ای بهتر و مفیدتر و کشوری پیشرفته‌تر این مشارکت مردمی مهم خواهد بود. مقام معظم رهبری نیز در دهه گذشته بر رشد و پیشرفت اقتصادی کشور تأکید داشته و دارند و امیدواریم که به مجلس آینده هم یک شتاب دهنده در جهت ارتقاء اقتصاد کشور و معیشت باشد.

سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز یک سری آیین نامه‌هایی تدوین شده بود که به تصویب رسیدند. آنچه که مهم است این است که دفاع مقدس به عنوان یک خاطره به یاد ماندنی و مقدس در ذهن تک تک مردم تلقی می‌شود.

وی گفت: همکاران ما در بخش پزشکی جنگ و دفاع مقدس کارهای بزرگی خلق کردند که یکی از پیشنهادهای بنده این بود که در راستای گرامیداشت زحمات عزیزان پزشکی ما به خلق آثار هنری بپردازیم و همینطور  مسائل اجتماعی در  پشتیبانی از دفاع مقدس که بتوانیم به عنوان یک رویکرد جدید در بزرگداشت خاطرات دفاع مقدس بتوانیم دنبال کنیم.
 

در این جلسه، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص)، سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار آخوندی جانشین معاونت آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، تقی رستم‌وندی قائم‌مقام وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی رنانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حضور  داشتند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.