سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
د, 1398/07/29 - 10:26
دبیر ستاد اربعین سپاه و بسیج:

خدمات اردوگاه‌های راهیان نور در اختیار زائران اربعین حسینی ایرانی و غیرایرانی قرار گرفت

سردار سلیمانی گفت: همه ظرفیت های اسکان،تغذیه و ترابری راهیان نور در اختیار زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کوله بار، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیچ در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه و روند تردد زائران اربعین حسینی در این مرز اظهار کرد: نماد همدلی و وحدت همه اقشار نه تنها کشور جمهوری اسلامی بلکه قاره های دنیا است که از بیش از ۹۰ کشور دنیا زائرانی غیرایرانی در این اجتماع بزرگ معنوی و الهی حضور پیدا کردند و این در دنیا بی نظیر است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج افزود: وقتی از مواکب بازدید می کنیم نماد خدمت، همدلی و وحدت را در میان موکب داران مشاهده و لمس می کنیم؛ اینجا هیچ طبقه ای نیست و فقط واژه ای به نام خادم وجود دارد؛ خادمین ابا عبدالله الحسین (ع) هیچ طبقه ای را نمی شناسند و همه در کنار هم هستند، خادمینی که با عشق، آمادگی و انگیزه به زائران حسینی خدمت می کنند.

وی تصرح کرد: سال ها قبل فرهنگی میان مردم عراق وجود داشت که علی رغم نیاز مالی که داشتند به عشق امام حسین (ع)، در طول سال صندوقچه ای را آماده و پولی را پس انداز می کردند تا به اربعین برسند و به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت کنند که خوشبختانه رفته رفته آن فرهنگ به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز سرایت کرده و به نمادی در کشور ما تبدیل شدهاست.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه اربعین حسینی هر سال نسبت به سال قبل با شکوه و جلال وافرتری برگزار می شود اضافه کرد: زائران از اقصی نقاط قاره های دنیا را مشاهده می کنیم که به عشق امام حسین (ع) آن هم با مشقت، سختی و طی طریقی در این آئین حضور پیدا می کنند تا خود را به کشور جمهوری اسلامی برسانند و آن ارتباط را برقرار کنند.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین سپاه و بسیج در کنار کمیته های چهارده گانه در سه بخش بدون نام و نشان فعالیت و خدمات رسانی می کند اذعان داشت: نگاهمان نگاهی تکلیفی است؛ یک بخش از این فعالیت ها در داخل کشور، یک بخش در داخل خاک عراق و بخشی نیز که کاری بسیار بزرگ طی چهار سال تحت عنوان ستاد استقبال از زائرین ایرانی و غیر ایرانی است توسط نیروهای بسیج و سپاه انجام می شود.

دبیر ستاد اربعین سپاه و بسیج ابراز کرد: ما نمی گوییم اتباع، این ها اتباع خارجی نیستند بلکه زائرین غیرایرانی هستند که گرداگرد هم می آیند و با همین شعار امسال «الحسین یجمعنا» در کشور جمهوری اسلامی حضور پیدا می کنند و علی رغم همه سختی ها و مشکلاتی که دارند با عشق و علاقه پا به این سفر معنوی می گذارند.

وی ادامه داد: ستاد استقبال از زائران غیر ایرانی از چهار سال گذشته راه اندازی شده که از ۲ مرز در شرق کشور در شهرهای میرجاوه و دوقارون در سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و در چهار مرز شمال غرب کشور شامل؛ استان های اردبیل، گیلان، آستارا، آذربایجان غربی و شرقی کشور هماهنگی و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

سردار سلیمانی عنوان کرد: ستاد استقبال از زائرین غیرایرانی با همکاری مردم این مناطق در این مرزها مستقر شده است و در بازدید از مرز میرجاوه، نماد وحدت و همدلی را در این منطقه مشاهده کردیم.

 

 

 

وی افزود: عزیزان اهل تسنن در کنار عشایر و شیعیان با عنوان خادم زائران کنار یکدیگر گردهم آمده اند که باید گفت در آنجا یک شلمچه کوچکی را هم در فضاسازی، هم در نوع خدمات دهی و همکاری همه دستگاه های دولتی و کمیته های مربوطه مشاهده می کنیم.

فرمانده قرارگاه ستاد راهیان نور کشور از ورود بیش از ۱۷۰ هزار زائر غیرایرانی به خاک جمهوری اسلامی ایران خبر داد و یادآور شد: طبق آمار واصله این تعداد زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از طریق ۶ مرز زمینی وارد خاک کشور شدند که مورد تکریم نیز قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم در ستاد استقبال از زائرین اندیشیده شده است و همه دستگاه ها اعم از نیروهای نظامی، انتطامی، استانداری ها، امام رضایی ها و موسسات مردم نهاد همه در کنار هم هماهنگ، همدل و همراه به عنوان خادمین زائران نقش آفرینی می کنند.

سردار سلیمانی به تهمیدات اندیشیده شده در مسیر زائران غیرایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: در مسیرهای این زائران خاصه در سیستان و بلوچستان به مرز شلمچه مواکبی مستقر شده اند.

وی بیان کرد: تعلق خاطر زائران غیرایرانی گذر از مرز شلمچه است؛ همچنین در مسیرهای استان کرمان و فارس نیز مواکبی برای این زائران در نظر گرفته شده و اتوبوس های این زائران از سوی نیروهای ناجا تا مسیر مرز شلمچه اسکورت می شوند و در خصوص مسئله سوخت چنانچه با مشکلی مواجه شوند از سوی این ستاد برطرف خواهد شد و برای امنیت این زائران پیش بینی های لازم انجام شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی ستاد راهیان نور کشور با بیان اینکه همه ظرفیت های اسکان سازمان اردویی و راهیان نور کشور به صورت رایگان در اختیار زائران اربعین حسینی ایرانی و غیرایرانی قرار گرفته است، اضافه کرد: در مرز شلمچه ستادی نیز فعال است و غرفه ای تحت عنوان مترجمین وجود دارد و  جزوات، کتاب ها و بسته های فرهنگی به زائران ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای خدمات رسانی به زائران غیر ایرانی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی شاهد افزایش هستیم و این نیز نشان دهنده همان تعلق خاطر است.

سردار سلیمانی گفت: نکته ای که در میان وجود دارد این است که بسیاری از این زائران امکانات لازم برای سفر از طریق هوایی برایشان فراهم است اما به جهت برقراری ارتباط بیشتر با ایرانی ها این سختی را متحمل می شوند و از مسیر زمینی در این پیاده روی عظیم حسینی حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه کلیه ظرفیت های راهیان نور کشور در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دارد عنوان کرد: تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای خدمات رسانی به همه زائران ایرانی و غیر ایرانی صورت گرفته است به طوری که کلیه ظرفیت های راهیان نور از لحاظ ترابری، سامانه شرکت جوان سیر، شرکت رام ترابر صبا که ۲ رام قطار وظیفه جابجایی زائران از تهران تا خوزستان را برعهده دارند همه در اختیار زائران اربعین قرار گرفته است.

سردار سلیمانی از استقرار سه بیمارستان صحرایی در کربلای معلی، نجف اشرف و مسیر تردد زائران خبر داد و اذعان داشت: چهار قرارگاه عملیاتی در مرزهای چهارگانه کشور پیش بینی شده و هماهنگی های لازم نیز صورت گرفته است.

وی حضور حدود ۱۸ هزار خادم در مواکب ایرانی مستقر در عراق را نکته ای حائز اهمیت دانست و یاد آور شد: این تعداد خادم راهیان نور به صورت داوطلب در حال خدمات رسانی به زائران در مواکب خارج از کشور و مواکب خاک عراق هستند که تعداد زیادی از آنها در موکب امام رضا (ع) واقع در عمود ۲۸۰ حصور دارند.

وی به تدارک برنامه های فرهنگی در خاک عراق اشاره کرد و ادامه داد: برنامه های فرهنگی بسیار خوبی در این ستاد برای زائران حسینی در نظر گرفته شده و اعتقاد دارم که مدیریت عالی همه این اقدامات با سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است و آنچه عامل موفقیت این حرکت عظیم بوده مشارکت و همکاری مردم است.

فرمانده قرارگاه مرکزی ستاد راهیان نور کشور ابراز کرد: وقتی از مواکب بازدید کنیم، نماد خدمت را در سیمای خادمینی که علی رغم نیاز خود موکب برپا کرده مشاهده و لمس می کنیم.

وی خطاب به زائران ایرانی و غیر ایرانی توصیه کرد: زائران آرامش خود را حفظ کنند، همکاری لازم را با نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی داشته باشند و به توصیه مراجع توجه ویژه کنند؛ همچنین لازم است زائران طول سفر خود را به حداقل برسانند تا این امکان نیز برای حضور زائران بیشتری فراهم شود.

به گفته سردار سلیمانی، ستاد مرکزی اربعین امسال حضور بیش از چهار میلیون زائر در این پیاده روی عظیم اربعین حسینی را پیش بینی کرده است.

وی ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران همه رسانه ها که این ایام را به تصویر می کشند گفت: برای این حرکت عظیم باید بسترسازی شود و دولت در زیرساخت ها کمک کند تا مردم نیز وظیفه مدیریت و پشتیبانی را بر عهده بگیرند.

سردار سلیمانی، تردد زائران در مرز شلمچه را روان خواند و خاطر نشان کرد: طی بازدیدی که داشتیم تردد در این مرز روان است، اما با توجه به این حجم از تراکم زائران و موج جمعیت وقفه هایی ایجاد می شود که این نیز طبیعی است و خوشبختانه در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.