سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
ی, 1401/03/01 - 22:35
استاندار همدان:

دانشجویان خارجی سفیران فرهنگ ایثار و شهادت در جهان اسلام باشند

استاندار همدان گفت: دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه‌های کشور می‌توانند سفیران فرهنگ ایثار و شهادت در جهان اسلام باشند.

به گزارش کوله بار،علیرضا قاسمی‌فرزاد شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با محوریت آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان و با حضور دانشجویان خارجی از سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این همایش اتفاق بسیار بزرگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ترجمه ادبیات پایداری رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر ثبت خاطرات و انتقال این میراث گران‌بها به نسل‌های آینده تأکید دارند که با انتشار کتاب این مهم اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: برای دلاورمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس کتاب‌هایی نوشته شده اما برای انتقال این مفاهیم کمتر فیلم ساخته شده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه شهدا و ایثارگران قهرمانان ملی ما هستند، مطرح کرد: اثرگذاری کتاب بسیار بالاست اما آنچه با یک هنر بصری مانند فیلم منتقل می‌شود بیش از کتاب است که وزارت ارشاد و دستگاه‌های ذی‌ربط باید آن را مدنظر قرار دهند و در این حوزه بیش از گذشته فعال شوند.

وی با اشاره به شرایط کشور در زمان جنگ تحمیلی بیان کرد: زمانی که کشور مورد حمله و تجاوز قدرت‌های دنیا قرار گرفت، تجهیزات و توانمندی لازم برای مقابله با آن‌ها را نداشتیم و در ضعیف‌ترین حالت ممکن بودیم که جنگ اتفاق افتاد اما با ایمان، یاری خداوند و اتکا به معنویت که در کلام امام خمینی(ره) بود، رفته رفته توانستیم انسجام خوبی در مقابل دشمن پیدا کنیم. سربندهای "یازهرا(س)" و "یا زینب(س)" بود که نیروی مقابله با دشمنان را به رزمندگان داد و در عملیات‌ها پیروز شدیم.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه دانشجویان خارجی و شرکت‌کننده در این همایش می‌توانند سفیران جمهوری اسلامی باشند تا فرهنگ ایثار و شهادت  را به دنیا معرفی کنند، یادآور شد: برگزاری این نوع همایش‌ها می‌تواند علاوه بر ترویج و تقویت فرهنگ ایثار، موجب اتحاد و انسجام حکومت اسلامی در جهان شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان نیز گفت: وجه تمایز دفاع مقدس ما با سایر جنگ های دنیا، متفاوت فکر کردن، متفاوت تصمیم گرفتن و متفاوت نتیجه گرفتن است.

سردار مهدی ظفری افزود: علت پیروزی ما این بود هر کس در این مملکت به تنهایی قهرمان بود، یک قهرمان نداشتیم همه قهرمان بودند. "اخلاق انسانی" در دوره دفاع مقدس ما شکل گرفت.

انتهای پیام

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.