سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
چ, 1400/10/08 - 21:55
رئیس بنیاد حفظ آثار کشور:

راهیان نور به توسعه گرشگری غرب کشور کمک می‌کند

کرمانشاه رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور درکشور اشاره کرد و گفت: در کنار نشان دادن فداکاری و از خود گذشتگی رزمندگان، می خواهیم شرکت کنندگان در این برنامه با مردم مناطق مختلف کشور و جاذبه هایشان هم آشنا شوند.

به گزارش کوله بار،سردار سرتیپ بهمن کارگر در همایش " توسعه گردشگری پساکرونا در محور غرب کشور" که امروز(۸ دی) با حضور ویدیوکنفرانسی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و باحضور استاندار کرمانشاه و مدیران کل، معاونین و فعالین بخش های خصوصی گردشگری استان های کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام و همدان برگزار شد، از راهیان نور به عنوان یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و اظهار کرد: اجرای این برنامه نشان داد که با کمترین هزینه و خدمات می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

وی ادامه داد: از اوایل سال ۱۳۹۱ این برنامه را با همکاری استانداران مختلف بویژه استان های هدف که هفت استان بودند آغاز کردیم و فعالیت ها به خوبی پیش رفت تا جایی که در اواخر این سال حدود سه میلیون نفر در اردوهای راهیان نور شرکت می کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: در اوایل برنامه راهیان نور، کمتر به مناطق غربی می رفتند که مسائل مختلفی مانند مسائل امنیتی را مطرح می کردند، اما با پیگیری هایی که داشتیم راهیان نور در این منطقه هم فعال شد و در ایامی که به واسطه گرمای شدید، رفتن به مناطق جنوبی سخت بود، مناطق غربی مورد توجه قرار می گرفت که این مسئله رونق راهیان نور در غرب را نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۷ و پیش از شیوع کرونا جمعا حدود هفت میلیون نفر طی یکسال در قالب برنامه راهیان نور از مناطق جنگی و یادمان های دفاع مقدس بازدید کردند که از این تعداد سه میلیون نفر مربوط به بازدید از مناطق غرب و شمال غرب بوده است.

کارگر یادآورشد: کاروان هایی که از استان های شرقی و شمالی برای بازدید از یادمان های دفاع مقدس حرکت می کنند طی مسیر خود از مناطق مختلفی عبور می کنند که می تواند در حوزه گردشگری هم برایمان دستاورد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که در برنامه های راهیان نور شرکت می کنند و از مناطق غربی کشور بازدید دارند، پس از آشنایی با زیرساخت ها و ظرفیت های آنها، هرکدام سفیرانی برای تبلیغ جاذبه های گردشگری این مناطق می شوند و گاها در قالب روایت، مقاله و یادداشت آن را معرفی می کنند. دانشجویانی هم داشته ایم که پس از حضور در برنامه راهیان نور غرب کشور پایان نامه های خود را درباره این منطقه قرار دهند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راهیان نور باید برای مناطق غربی و شمال غربی دستاورد داشته باشد، عنوان کرد: در این راستا و باتوجه به برنامه ریزی هایی که از سال‌های قبل داشتیم تلاش شد تا در هر استانی که میزبان برنامه راهیان نور می شود، مردم آن منطقه نیز انتفاع اقتصادی ببرند و برای مثال خریدهای ضروری را در آنجا انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه راهیان نور به توسعه گردشگری غرب کشور کمک می کند، اعلام کرد: بسیاری از افرادی که در قالب برنامه راهیان نور به این مناطق سفر می کنند، گاها پس از سفر به همراه خانواده هایشان به این مناطق می آیند.

کارگر خاطرنشان کرد: هرچند که ما در برنامه راهیان نور اصل را بر مبنای نشان دادن فداکاری و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام قرار داده ایم، اما در دل این برنامه آشنایی با مردم این مناطق و معرفی جاذبه هایشان نیز وجود دارد که به اقتصاد آنها هم کمک می کند.

وی در ادامه از گردشگری به عنوان یکی از مسائل مهم که باید بیشتر از وضعیت کنونی در کشور روی آن کار شود یاد کرد و افزود: امیدواریم در دولت جدید و با همت وزارتخانه میراث فرهنگی اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم و این زمانی تحقق پیدا می کند که بخش دولتی و خصوصی در کنار هم باشند و شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

انتهای پیام

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.