سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
س, 1398/11/29 - 13:39
نماینده موسسه پیام آزادگان:

جای خالی آزادگان در یادمان‌های راهیان نور/ جامعه امروز نیازمند شنیدن شرح مقاومت آزادگان است

سید امیر شوشتری با بیان اینکه امروز جای خالی آزادگان در یادمان‌های راهیان نور دیده می‌شود، گفت: جامعه امروز نیازمند شنیدن خاطرات آزادگان از مقاومت در اردوگاه‌‎های بعثی است.

به گزارش کوله بار، امیر شوشتری نماینده دفتر موسسه «پیام آزادگان» با اشاره به ارائه طرح گروه‌های روایت‌‎گری آزادگان به ستاد راهیان نور اظهار داشت: به تازگی در جلسه‌ای با سردار ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور طرحی مبنی بر ایجاد یادمان و تشکیل گروه‌های روایتگری از آزادگان دوران دفاع مقدس داشتیم و این طرح به ایشان ارائه شد. پیش از این نیز چندین اقدام جهت توانمندسازی آزادگان به منظور حضور بیشتر در بین مردم و نقل خاطرات دوران دفاع مقدس و روز‌های اسارت انجام شده است.

وی با اشاره به این اقدامات گفت: چندین نشست با حضور آزادگان به منظور بیان نکات و شیوه‌های بیان برگزار شد. سوژه‌های بسیاری در بین جامعه آزاده وجود دارد که می‌تواند درون‌مایه بسیاری از آثار خوب هنری و گزارش‌های خبری باشد. همچنین پیشنهاد ایجاد یک یادمان ویژه آزادگان داده شد که امید داریم پس از بررسی‌ها تایید شود.

شوشتری ادامه داد: گروه روایتگران آزاده در جلسات هفتگی خود خاطرات زیبایی را در جمعی دوستانه روایت می‌کنند. این راویان آمادگی حضور در مراسم‌های گوناگون در نقاط مختلف کشور را دارند تا خاطرات خود را بازگو کنند.

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: ویژه‌برنامه حدیث مقاومت که هر روزه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود از برنامه‌های عمومی حرم است که بخشی از روایت‌های این برنامه توسط آزادگان دوران دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث مقاومت که امروز نیاز کشور و از مولفه‌های بسیار مهم برای بقای جامعه است، ما آزادگان تجربیات خوبی داریم که می‌توانیم آن را در اختیار مردم قرار دهیم. هر گروه از اسرا در اردوگاه‌های بعثی یک دولت ایجاد کردند، با وجود امکانات بسیار محدودی که داشتیم کار‌های فرهنگی و برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کردیم. نشریه‌ای داشتیم که بچه‌ها آن را با دست چاپ می‌کردند و تذهیب‌های بسیاری زیبایی روی آن نقاشی می‌شد. در آن شرایط رسانه ما این بود و آنچه در توان داشتیم انجام می‌دادیم و امروز در جنگ رسانه‌ای دشمن نیز باید هرآنچه در توان داریم به کار بگیریم.

شوشتری با اشاره به فوت تعداد زیادی از آزادگان در هر سال خاطرنشان کرد: متاسفانه هر ساله تعدادی از آزادگان دار فانی را وداع می‌‎گویند و ما را از خاطرات خود بی بهره می‌گذارند، خاطراتی که می‌تواند بازگو کردنش یک کار خوب فرهنگی باشد. زمانی که در جمع آزادگان قرار می‌‎گیریم و خاطران آنان را می‏‌شنویم گویی در دنیایی دیگر وارد می‌شویم.

این آزاده دوران دفاع مقدس با بیان این نکته که جای آزادگان در یادمان‌های راهیان نور خالی است، تصریح کرد: ما هم اکنون در خراسان ۵۰ راوی تربیت شده داریم که آماده روایتگری هستند. خود من تا چند سال پیش هرجا درخواست بیان خاطره‌ای داشتند معمولا از خاطرات جبهه و میدان جنگ روایت می‌‎کردم، اما چند سالی است که متوجه شدم به واقع اسارت سرمایه‌ای بود که به عنوان یک ارزش و فرهنگ باید عرضه شود.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.