سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
چ, 1398/11/30 - 15:07
مسئولان کرمانی در تلاش برای رفع مشکلات گلزار شهدا؛

گلزار شهدای کرمان، امسال مقصد راهیان‌نور می‌شود؟

از همان روزی که کرمان ملک سلیمان شد و پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی در این خاک آرمید، عاشقان این شهید از هر کوی برزنی مقصدشان کرمان شد. از این رو بی شک مسافران نوروزی امسال شهرمان بیش از گذشته است و حال یک سوال پیش می آید و آن، اینکه مسئولان استان شهر را چگونه برای میزبانی آماده می‌کنند؟

به گزارش کوله بار، از روزی که شهر کرمان ملک سلیمان شده، روزی نیست که این شهر مسافر برای دیدار سردار دلها نداشته باشد.

زائران و عاشقان نه تنها از نقاط مختلف ایران زمین بلکه از سرزمین های دیگر از غرب و شرق این کره خاکی خود را به گلزار شهدای کرمان می‌رسانند تا بر سر مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی بیعتی دوباره ببندند.

حاج قاسم همان مرد میدان نبرد، همان شاگرد لایق مکتب ولایت او که در سرزمین خود آرام نگرفت تا زمانیکه مظلومان و ستم دیدگان از یوغ ددمنشان این زمان سایه آرامش را یافتند.
حالا دیگر حاج قاسم در ولایت خود آرام گرفته است و گلزار شهدای کرمان مرد بهشتی این زمان را در آغوش دارد.

حالا دیگر شهر کرمان برای خودش برو و بیایی دارد و رنگ خون این شهید بر عیار شهرش اضافه کرده است.

اکنون معادله شهر چیز دیگری است، معادله بهسازی، نوسازی و افزایش امکانات نه تنها محوطه گلزار شهدا بلکه کل شهر است و این جا است که از مسئولین باید این سوال را پرسید که برای مهمانان نوروز امسال چه تدارکی دیده اید و قرار است چگونه رسم میزبانی را از مهمانان حاج قاسم ادا کنید؟

سرهنگ مسلمی معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که سهم سپاه ثارالله کرمان از افزایش امکانات در گلزار شهدای کرمان چیست، پاسخ داد: طبق قانون، محیط گلزار شهدا در تمام کشور بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است از این رو سپاه نمی‌تواند مستقیماً در یک بخش دخالت کند اما مسلما با بنیاد شهید همکاری دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تعاملاتی که با بنیاد شهید برقرار کرده‌ایم، ساماندهی گلزار شهدا و زیارت مزار مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط نیروهای بازنشسته سپاه انجام می شود و هر شب حدود ۱۵ نفر از این افراد به مدیریت این بخش از گلزار شهدا می پردازند.

مسلمی بیان داشت: سپاه ثارالله کرمان در حال رایزنی است تا بتواند مکان‌هایی برای استقرار مسافران نوروزی که برای زیارت گلزار شهدای کرمان و  قبر مطهر شهید قاسم سلیمانی به کرمان عزیمت می کنند، آماده سازی کند.

احمد گروهی رئیس بنیاد شهید کرمان نیز در گفتگو با خبرنگار ما تا‌کید کرد که اگر چه در خصوص مقصد راهیان نور بودن گلزار شهدای کرمان جلسات متعدد برگزار شده است اما زیر ساخت های استان کرمان در این رابطه به شدت ضعیف است و حتی در گذشته نیز در این رابطه پیش بینی هایی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: قطعا با هماهنگی سپاه ثارالله استان و مسئولان باید برنامه ریزی کرد از این رو در حال برگزاری جلسات ذر این رابطه هستیم.

گروهی اظهار کرد: طبق جلسات قبل قرار شد که یک نفر به عنوان مسئول گلزار شهدای کرمان در زمینه‌های فرهنگی، فضاسازی، حسینیه و … انتخاب شود و او بعد از استقرار، برنامه های متفاوتی را پی ریزی کند.
رئیس بنیاد شهید کرمان از انتخاب فرد مسئول گلزار شهدای کرمان در هفته آینده خبر داد.

شهرداری کرمان اما مدعی است که توانسته فضای گلزار شهد ای ‌کرمان را تا حدودی بهسازی کند.

مهدی نیکویی معاون خدمات شهری در این رابطه به خبرنگار ما گفت: تا کنون بیش از ۲ هزار اصله گل و گیاه در محوطه گلزار شهدای کرمان توسط شهرداری کاشته شده است.

به گزارش راه آرمان،وی ادامه داد: برخی از سرویس بهداشتی ها مرمت، نوسازی و یا بهسازی شده اند و تا کنون ۱۲۵ چشمه سرویس بهداشتی برای این مکان تهیه شده است همچین سرویس بهداشتی پارک پردیسان که با مشکل افت فشار آب روبرو بود را با تعبیه منبع های ۲ و ۵ هزار لیتری مرتفع کرده‌ایم.

معاون خدمات شهری  شهرداری کرمان به اقدامات دیگری از جمله اضافه کردن سطل زباله و لکه گیری آسفالت ها اشاره کرد و توضیح داد: کارهای کلی انجام شده اما منتظر جلسه ای هستیم که قرار است بنیاد شهید، سپاه ثارالله کرمان ‌و شهرداری در راستای بهسازی و افزایش امکانات گلزار شهدای کرمان برگزار کنند تا به نتایج مطلوب تری دست یابیم.

حال باید دید مسئولان کرمانی چگونه شهر را برای میزبانی از میهمانان سیدالشهدای مقاومت آماده می کنند…

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.