سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/01
چ, 1399/12/20 - 12:52

سردارمطهری:راهیان نور جریان فرهنگی است

آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش کوله بار، سردار عباس مطهری معاون اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه و بسیج که در این آیین سخن می‌گفت، بیان کرد: راهیان نور به یک شخص تعلق ندارد بلکه یک جریان فرهنگی بزرگ است که خود شهدا آن را هدایت می‌کنند. سه دهه جریان راهیان نور به یک کوه عظیم فرهنگی تبدیل شده است. دو سال است که راهیان نور به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

سردار مطهری با اشاره به تاریخچه جشنواره ره آورد سرزمین نور، توضیح داد: از سال ۷۷ جشنواره ره‌آورد سرزمین نور کار خودش را آغاز کرده است. جوهره این کار مانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردمی است.  هفدهمین دوره این جشنواره قرار بود سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به امسال موکول شد. امروز در روز ملی راهیان نور با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل اینکه راهیان نور  به صورت حضوری برگزار نشد ما از فضای مجازی استفاده کردیم. در همین راستا تا امروز حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در فضای مجازی برنامه شاد به اردوی مجازی راهیان نور سفر کرده‌اند و تا ۱۶ اسفند ماه هم ۱۶ میلیون نفر از افراد مختلف کشور به طور آفلاین یا از طریق صدا سیما در این اردوها شرکت کرده‌اند.

سردار مطهری یادآور شد:پویش راهیان همدل راه‌اندازی شده است و قرار است تا روز میلاد امام حسین (ع) کارهای برنامه‌ریزی آن انجام شود و بعد از میلاد امام حسین تا نیمه شعبان هم هزینه اختصاص یافته به برگزاری اردوهای راهیان نور  به نیازمندان و زلزله‌زدگان سی‌سخت کمک شود. در صورتی که رنگ‌بندی استان‌ها تغییر کنند در صورت رضایت ستاد ملی کرونا راهیان نور خانوادگی برگزار خواهد شد. قطعاً اعزام گروهی نخواهیم داشت.
در بخشی از این جشنواره، سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور پیام سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره روز ملی راهیان نور را قرائت کرد.

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.