سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
د, 1402/01/21 - 13:00
در نشست کمیته تعیین شاخص‌های ارزیابی حوزه ایثار و شهادت مطرح شد؛

ضرورت ایفای نقش مددکاری بنیاد شهید برای ارائه خدمات بهتر به ایثارگران

نشست کمیته تعیین شاخص‌های ارزیابی تحقق مفاد سیاست‌های کلان حوزه ایثار و شهادت ابلاغی مقام معظم رهبری با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید برگزار شد.

به گزارش کوله بار، نشست کمیته تعیین شاخص‌های ارزیابی تحقق مفاد سیاست‌های کلان حوزه ایثار و شهادت ابلاغی مقام معظم رهبری روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات حوزه دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام شکری در این نشست با اشاره به اهمیت حضور نیروی انسانی مؤمن و متعهد در بنیاد، گفت: بنیاد افضل نهاد‌ها است و افضل افراد باید در این نهاد حضور داشته باشند و با توجه به بازنشستگی برخی مدیران و کارکنان پس از ۳۰ سال و حضور نیرو‌های جدید باید توقعات مقام معظم رهبری در مورد خدمات به جامعه ایثارگری مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به ویژگی‌های نیروی انسانی در بنیاد، گفت: توقع بنیاد شهید و امور ایثارگران از نیروی انسانی ارتقای معنوی و دینی، تقویت خدمت و داشتن روحیه اسلام ناب محمدی (ص) برای خدمت به جامعه ایثارگری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، با تأکید بر ضرورت هماهنگی و یکپارچگی بین بخش‌های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت به جامعه ایثارگری، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های آموزشی در بنیاد از بدو ورود نیروی انسانی باید توجه داشت که حضور این افراد باید همسو و هماهنگ با اهداف بنیاد باشد. برای آموزش، هدایت و صیانت نیروی انسانی باید هماهنگ و یکپارچه عمل کرد در غیر این صورت سازمان به اهداف خود نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش لازم باید به نیروی انسانی داده شود که چگونه با مردم مواجه شود و این آموزش کاربردی، تربیتی و فنی باید به گونه‌ای تدوین شود که کاربردی باشد و نیروی انسانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران شناخت کافی ندارد آسیب جدی برای بنیاد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، تأکید کرد: مجموعه کار تربیتی در سازمان ما باید هماهنگ باشد و ضروری است تا مشکلات بررسی شود. افزایش ایمان، امانت‌داری، کار خیر، امر به معروف و نماز جماعت باعث می‌شود که از عیوب کاسته شود. اگر مسائل شرعی را بگوییم ایمان افزایش و کار‌های ناپسند کاهش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه اقدامات باید اثرگذار و تأثیر آن بین ایثارگران قابل مشاهده باشد، گفت: خدا جانشین شهدا در خانواده آن‌ها است. برای همین بنیاد نقش مهمی دارد، خانواده‌ها باید احساس کنند بنیاد نقش مددکارانه و سرپرست را برای آن‌ها دارد. بنیاد باید نقش سرپرستی برای آن‌ها داشته باشد تا مشکلات به حداقل برسد. برای حل مشکلات باید مددکاری جامعه هدف را توانمند کرد و گره‌هایی که وجود دارد را باز کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن کاویانی‌راد، معاون نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اساسنامه بنیاد در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و گفت: این مسئولیت که به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اسناد بالا دستی و مأموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: کمیته‌ای برای آسیب‌شناسی مشکلات ایثارگران تشکیل و این آسیب‌ها شناسایی شد که لازم است دوباره مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.