سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/04
چ, 1398/05/30 - 09:59
رئیس موسسه غدیرشناسی:

غدیر عامل وحدت مسلمانان است

رئیس موسسه غدیر شناسی گفت: غدیر خم در مسیر گسترش اسلام نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌سازی داشته است.

به گزارش کوله بار، منطقه خلیج‌فارس، آیت‌الله سعید شاه‌آبادی در کارگاه آموزشی غدیر شناسی که در سالن اجتماعات بندر شهید رجایی برگزار شد اظهار کرد: داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت و ریشه‏‌ای بدون این مسئله خبر می‏دهد.

وی افزود: معرفی امیر مؤمنان پیش از عید غدیر و در سال سوم بعثت نیز در جمع صحابه انجام شده بود آن هنگام که حضرت علی (ع) نوجوانی 13 ساله بودند.

رئیس مرکز غدیر شناسی، واقعه غدیر را عامل وحدت مسلمانان دانست و گفت: غدیر یک روز نیست بلکه سه روز است که از آن به‌ عنوان ایام غدیر باید یاد کرد، ایام چشم دل گشودن و با همه وجود بیدار شدن، روز بیعت و حمایت از ولایت است، ازاین‌رو غدیر عامل وحدت مسلمانان و نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر اسلام جهان‌شمول دارد.

آیت‌الله شاه‌آبادی به واقعه غدیر و رسالت آسمانی پیامبر در آفتاب سوزان جحفه نیز اشاره داشت و گفت: حضرت رسول (ص) در آن هنگام و در زیر آفتاب سوزان آن‌همه جمعیت را برای چه نگه می‏‌دارند مگر نه اینکه غدیر اساسی‏‌ترین پیام دین و شناخت غدیر ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی است.

رئیس مرکز غدیر شناسی تصریح کرد: آنچه می‏‌توانست نقشه‏‌های منافقان را یک‌جا خنثی و اسلام را در آن برهه حساس حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود.

آیت‌الله شاه‌آبادی بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز غدیر خم، خواست تا جریان رهبری امت، از آغاز به دست‌پاک ترین و شایسته‌ترین افراد باشد و اسلام ناب در بستر تاریخ  و زمان و در توالی نسل‌ها و اندیشه‌ها، آلوده نشود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) از آغاز بعثت بارها با اشاره و کنایه، به معرفی علی علیه‌السلام پرداخته بود، اما در جریان غدیر، بدون هیچ پرده‌پوشی و با صراحت تمام، به معرفی علی علیه‌السلام به‌ عنوان ولی امر مسلمین پرداخت.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.