سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
د, 1398/11/21 - 09:46

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با سازمان بسیج

رییس بسیج مساجد و محلات گفت: مسجد در باور و اندیشه ما بسیجیان، کانونی‌ترین سلول جامعه اسلامی و رقم زننده آینده جامعه است و هم افزایی و همکاری میان کانون‌های مساجد و سازمان بسیج مطالبه مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش کوله بار،به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در آیین امضا و تبادل تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: موضوع همکاری با بسیج برای ما یک موضوع مهم و ارزشی است. تعبیری که مقام معظم رهبری در رابطه با این سازمان به کار برده‌اند آنجا که می‌فرمایند «بسیج را به حق می‌توان مکتبی‌ترین و مردمی ترین نیروی مقاومت جهانی نامید» تعبیری بسیار ارزشمند است که اگر غیر از این جمله، تعریف و تعبیر دیگری برای بسیج وجود نداشته باشد همین جمله کفایت می‌کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: امروز ما مفتخریم که چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی را که ثمره زحمات و تلاش‌های رزمندگان، شهیدان و مبارزان انقلابی و مرهون خون آنهاست گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین شهادت سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» خاطرنشان‌کرد: سردار سلیمانی از برجسته‌ترین رزمندگان انقلاب بود که به حق می‌توان از ایشان به عنوان «بسیجی طراز» نام برد همچنان که مقام معظم رهبری با اشاره به این شهید بزرگوار در سخنان خود فرمودند: «مکتب سلیمانی، یعنی بسیجی طراز».

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موضوع وفاق و همدلی میان ستاد کانون‌های مساجد کشور و بسیج پیش از این نیز وجود داشته و امروز تنها این همدلی به شکل مکتوب نیز درآمده است خاطرنشان کرد: این توصیه و مطالبه ویژه مقام معظم رهبری است. ما برای همکاری و هم‌افزایی با هیچ نهاد و سازمانی دستور ویژه نداریم به گونه‌ای که ستاد خود را ملزم به همکاری با آن بداند اما درباره بسیج این یک امر از طرف رهبر انقلاب است و ما این امر را مولوی ‌و خود را نسبت به انجام آن ملزم می دانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه میان ستاد کانون‌های مساجد  و سازمان بسیج مستضعفین مهم‌ترین بخش این تفاهم‌نامه را تشکیل کمیته‌های اجرایی و تعریف نحوه عملیاتی کردن موارد تفاهم نامه دانست و گفت: در این توافق‌نامه تاکید شده است که امام جماعت امام مسجد است و کانون‌های فرهنگی هنری به مثابه بال‌های امام جماعت هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور این تفاهم نامه را گامی موثر در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، دو موضوع مهم وجود دارد که مقام معظم رهبری از آن نام می‌برند نخست «نیروی جوان» و دوم «ارائه مدلی نوین و جدید» که این تفاهم‌نامه و این نوع از هم افزایی می‌تواند مدل نوینی برای همدلی و همکاری بیشتر نهادهای انقلابی باشد. در رابطه با موضوع دوم هم می توان گفت نیروها و اعضای کانون‌های مساجد اکثراً از جوانان هستند.

وی در پایان سخنان خود از اعضای شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار سلیمانی که در راستای این هم‌افزایی تلاش کردند تشکر کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام رضایی  رییس بسیج مساجد و محلات با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت اربعین شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: مسجد در باور و اندیشه ما بسیجیان، کانونی‌ترین سلول جامعه اسلامی و رقم زننده آینده جامعه است. بسیج تلاش می‌کند تا همه ظرفیت‌ها را برای خدمت‌رسانی مردمی و تحقق مردم سالاری دینی فراهم کند.

وی افزود: به حمد الهی امروز در یکی از بخش‌های کلیدی جامعه، هم‌افزایی ظرفیت‌های محلی را دنبال می‌کنیم کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج هردو برآمده از مردم هستند و خدمت به مردم را با گستره‌ی‌ ماموریتی وسیع دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: امروز پس از یک دوره کار کارشناسی به تفاهم‌نامه‌ای در راستای هم‌افزایی و همکاری رسیدیم که این هم افزایی و همکاری مطالبه مقام معظم رهبری بوده است. امیدواریم که این تفاهم‌نامه در راستای وحدت هر چه بیش‌تر و دوری از دو دستگی در مسجد باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام ارزانی برای پیشقدم شدن در ایجاد این هم‌افزایی و همچنین از سردار سلیمانی و سردار غیب‌پرور که موید این مسیر و این همکاری بوده‌اند تشکر کرد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات ابراز امیدواری کرد که اعضای بسیج و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بتوانند در کنار هم علم انقلاب را برافراشته‌تر از همیشه در دست بگیرند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.