سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/30
ش, 1398/12/03 - 17:42
ارزانی:

بچه‌های مسجد با خیزش فرهنگی «فهما» در مسیر گام دوم انقلاب قرار گرفتند

مشاور رییس و مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: چشم‌انداز کانون‌های مساجد براساس محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق تمدن سازی نوین انقلاب اسلامی تدوین شده است.

به گزارش کوله بار، حجت‌الاسلام امیرارزانی، رویداد ملی فهما را خیزش عظیم فرهنگی در کانون‌های مساجد خواند که رویکرد آن منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی رویداد ملی فهما را الگویی موفق برای نظام بخشی و حرکت منسجم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: بچه‌های مسجد با خیزش فرهنگی «فهما» در چارچوبی اصولی، کارشناسی شده و استراتژیک در مسیر گام دوم انقلاب قرار گرفته‌اند تا خاکریزهای مستحکم فرهنگی را با تعیین مرزبندی‌های اعتقادی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و فضای مجازی بنا کرده و از سوی دیگر به تولید محتوای غنی فرهنگ ایرانی- اسلامی با تکیه بر محوریت بخشیدن به خانواده و جوانان بپردازند.

وی افزود: رویداد ملی فهما؛ حفظ، تقویت و بالندگی سنگر اصیل اسلام و انقلاب را به عنوان هدف غایی و نهایی خود ترسیم کرده و در این مسیر ضمن ارزیابی نقاط ضعف و قوت، سعی دارد با به کار بستن ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بچه های مسجد، در راستای رفع نقایص برآمده و با ارتقاء توان و ظرفیت این نیروهای مخلص و انقلابی، مساجد را به تراز اسلامی و جایگاه اصیل خود برساند.

وی ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری را یکی از محورهای اصلی این رخداد عظیم فرهنگی برشمرد و گفت: جوان گرایی از مهمترین دغدغه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری در این رویداد ملی است که «خانواده، زندگی مومنانه و همبستگی» در بطن آن قرار دارد.

 حجت‌الاسلام امیرارزانی، اظهار کرد: مسجد باید محور و مرکز همه شئونات ما قرار بگیرد زمانی که این مهم تحقق یابد و مسجد کانون فعالیت‌های اجتماعی باشد، قطعاً مرزهای اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... با دشمن روشن خواهد بود و به راحتی نمی‌تواند بر محیط های فرهنگی ما تسلط یابد.

وی با بیان اینکه فهما مخاطبان خود را در مساجد پیدا کرده است، تصریح کرد: فهما نمایی کامل، درخشان و موفق از جذب و هدایت آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد را نشان می‌دهد که ثمره اجرای برنامه‌های متنوع و مختلفی است که کانون‌های فرهنگی هنری متناسب با نیاز آنان در قالب تهیه و تخصیص امکانات فرهنگی در راستای پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی، ترویج فرهنگ مطالعه، تشکیل گروه‌های نمایش، تواشیح و سرود، آموزش فعالیت‌های مرتبط با رسانه‌های دیجیتال، ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه، جلسات آموزش قرآن در دوره‌های گوناگون، ایجاد سرگرمی، شادی و نشاط با پیش بینی تفریحات سالم از قبیل برنامه‌های ورزشی، اردویی و سیاحتی به اجرا در آورده‌اند.

وی در پایان ترویج شعائر اسلامی، ترویج روحیه انقلابی و انقلابی ماندن، تشویق جوانان به کار دسته جمعی و ترویج اتکاء بر خرد جمعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تربیت جوانانی متدین و متعهد که شهید حججی نمونه بارز آن است، گسترش فعالیت های اصیل هنر ایران اسلامی در مسجد، ترویج معارف اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ و هنر متعالی مسجد محور را در شمار ثمرات ارزشمند رویداد ملی فهما برشمرد.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.