سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/05
ش, 1398/10/28 - 15:22

دقت و قاطعیت دو امر موکد امام علی(ع) در امور قضایی است

مرجع تقلید شیعیان دقت و قاطعیت را به عنوان دو عامل مهم در حوزه قضا و از تاکیدات امام علی(ع) دانست.

به گزارش کوله بار، آیت الله مکارم شیرازی پنجشنبه در دیدار رییس کل دادگستری و دادستان استان قم، گفت: یکی از مسایلی که در طول دوران‌های مختلف ثابت شده آن است که هرچه به روش اسلامی نزدیک تر شویم مشکلات قضایی و اجتماعی ما کمتر خواهد شد.

وی افزود: دقت و قاطعیت در مسائل قضایی از جمله تاکیدات مهم امام علی(ع) بوده است. در واقع اگر این دو مساله در کنار هم قرار گیرد مطمئن باشید که مشکلات حل خواهد شد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مشکل زندانیان مالی به دلیل اعسار یکی از مهمترین مشکلات امروز در کشور دانست و گفت:  زندانی کردن این افراد هیچ دردی از طلبکاران دوا نمی کند و از سویی دیگر سبب تحمیل هزینه های هنگفت به دولت و دستگاه ها می شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم چاره اندیشی دستگاه قضایی برای حل این مشکل، عنوان کرد: همان گونه که دستگاه قضا به مشکل زندانیان مهریه ورود و آن را حل و فصل کرد، در این زمینه نیز باید اقدام و تدابیر جدی اندیشیده شود.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از فرمایشات خود با اشاره به جایگاه ویژه و ممتاز دینی و فرهنگی شهر مقدس قم، هرگونه ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی را زیبنده این جایگاه و موقعیت ندانست و بر لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان و اراذل و اوباش تاکید و گفت: مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی حتی کم آن هم برای قم زیاد است، در مقابل هنجارشکنان باید با قاطعیت ایستاد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسایلی که باید در دستگاه قضا به شکل کافی جدی گرفته شود، حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.البته در این زمینه باید آموزش های لازم نیز ارایه شود.

وی گفت: در اسلام همه نسبت به منکرات وظیفه دارند و اجرای این دو فریضه الهی تنها متوجه دستگاه ها و نیروهای پلیس و نیروی انتظامی نیست؛ لذا باید در این خصوص حساس بود.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.