سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
پ, 1398/10/26 - 19:51

کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) برای مقابله با جنگ نرم راه اندازی شد

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع)، گفت: این کنگره با هدف مقابله با جنگ نرمی که علیه مملکت و این مکتب شروع شده تا نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را از ما بگیرند و میان جامعه علمی و جامعه فرهنگی ایجاد فاصله کنند، راه اندازی شد.

به گزارش کوله بار، سید حسین رضا زاده صبح امروز(پنج شنبه-۲۶ دی) در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) با عرض شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: مقدم همه دلدادگان ولایت، علمای اعلام که دعوت این کنگره را پذیرفتند، رنج سفر را تحمل کردند و در این مجلس باشکوه شرف حضور پیدا کردند را گرامی می دارم.

وی تصریح کرد: به ارواح طیبه شهدا از صدر اسلام، شهدای راه حقیقت، علمایی که جان خود را در راه دفاع از ولایت امیرالمومنین نثار کردند، شهدای دشت کربلا، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافعین حرم و شهید بزرگوار سردار قاسم سلیمانی و همچنین روح مرحوم علامه عظیم الشان مجلسی رضوان الله تعالی علیه که باب الائمه نامیده شده و اصفهان مفتخر است که این عالم بزرگوار و جلیل القدر در اصفهان حضور دارد، درود و صلوات می فرستیم.

به گزارش ایسنا، رضازاده توصیه کرد: شرکت کنندگان در این کنگره حتماً به زیارت این عالم بزرگوار که حق بزرگی به شیعیان دارند، بروند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) در ادامه اظهار کرد: این جلسه که امروز تشکیل شده است، حاصل یک کار عاشقانه و مجاهدانه  یکساله است. از تشکیل شورای سیاستگذاری، تشکیل کمیته علمی، دیدار با علما، مراجع بزرگ تقلید، مکاتبه با موسسات دینی، دانشگاه‌های سراسر کشور، ارتباط با محققین، پژوهشگران، هنرمندان و شاعران که یک کار ستادی بسیار قوی انجام گرفت و محصول آن امروز بالغ بر ۱۸ این کتاب از مجموعه مقالات و همچنین سه جلد کتاب سیمای امیر المومنین در الغدیر که به دوستان به عنوان هدیه اهدا خواهد شد.

وی گفت: لازم می‌دانم از تمام دوستانی که در ستاد و بخش‌های مختلف این کنگره همکاری کرده اند و در جلسات به طور منظم حضور پیدا کرده اند، تشکر کنم. از مراجع بزرگوار تقلید که پیام خود را این کنگره ارسال کردند، همراهی و  تشویق کردند و از همه بزرگواران تقدیر و تشکر می‌کنم.

 رضا زاده افزود: امیدوارم این حرکت بتواند توجه جامعه علمی و دانشگاه و آحاد جامعه را به نهج البلاغه بیشتر کند. این کنگره با هدف مقابله با جنگ نرمی که علیه مملکت و این مکتب شروع شد تا امیرالمومنین، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را از ما بگیرند و فاصله میان جامعه علمی و جامعه فرهنگی ما ایجاد کند، راه اندازی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این کنگره در بازخوانی آثار و ارائه جامعه علمی بتواند نقش داشته باشد و از همه به ویژه آیت‌الله دین‌پرور، آیت الله مرعشی نجفی، آیت الله گلپایگانی، حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی، جناب میرسلیم که دعوت ما را پذیرفتند و تمام دوستان تشکر می‌کنم. همچنین از روسای دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین استانداری اصفهان تشکر می‌کنم.  از آیت الله مظاهری که از ابتدای این موضوع با پیشنهادات خود برای ما ریل گذاری کردند نیز تشکر می‌کنم.

نشان ولایت به خادمین امیرالمؤمنین(ع) اهدا شد
 
همچنین در این آیین از خادمین برجسته‌ای چون مرحوم علامه عبدالحسین امینی، مرحوم علامه محمد تقی جعفری، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد دشتی، مرحوم علامه سید جعفری مرتضی ، مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدعلی انصاری قمی و مرحوم آیت الله علامه سیدمحمد نقوی قائنی تجلیل شد.

همچنین از آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی جوادی آملی، آیت الله سید جمال الدین دین‌پرور، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود مرعشی نجفی،  آیت الله دکتر احمد بهشتی ،حجت الاسلام و السملمین سیدصادق موسوی و استاد محمد مجتهدی تجلیل شد.

آئین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) امروز پنجشنبه در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.