سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/01
س, 1398/06/26 - 14:10
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد

لزوم توجه روزافزون به علوم انسانی و اجتماعی در حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برنامه راهبردی ۵ ساله توسط مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی تنظیم شود.

به گزارش کوله بار، آیت‌الله اعرافی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان که در مصلی امام خمینی برگزار شد افزود: وضع حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در حد مطلوب است و برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه باید برنامه راهبردی جامعه ۵ساله توسط مدیریت حوزه های علمیه استان تهیه شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه حوزه  های علمیه در چهل سال گذشته گام‌های مهمی برداشته است اظهار کرد: توسعه کمی و زیرساخت‌های حوزه‌ها، توسعه حوزه دانش و رشته‌های تخصصی، تولید بیش از ۱۰هزار اثر هنری و فرهنگی،توسعه حوزه‌های خواهران و فعالیت بیش از هزار مرکز حوزوی جز این گام های اساسی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بااشاره به خلاء و ضعف‌های موجود در حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: نبود تخصص‌های علمی، کاستی و ضعف در پاسخگویی به نیازهای روز جامعه، کم توجهی به علوم انسانی و اجتماعی از جمله ضعف‌های موجود در حوزه های علمیه کشور است.

وی با اشاره به اینکه حوزه یک هویت مستقل،اصیل و تاریخی دارد اظهار کرد: طلاب باید این هویت اصیل را درک کرده و از تجارب علمی و پژوهشی دنیا استفاده کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه نباید حوزه و جامعه از هم گسسته باشند یاد آورشد: حوزه‌ها پاسخ گوی نیاز جامعه و مردم هستند و حوزه نباید خود را از جامعه جدا کند.

وی باتاکید بر اینکه کتاب نهج‌البلاغه نقش مهمی دز تعالی روحی ومعنوی دارد افزود: نهج البلاغه بایدهمیشه در دسترس طلبه و روحانیت باشد چرا که این کتاب با بیان زیبا و محتوای عمیق و جامع ، معنویت واخلاق را به طلبه ها آموزش می دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: نهج البلاغه کتابی انسان ساز وحیات بخش است که علاوه بر ابعاد سیاسی واجتماعی دارای بعد اخلاقی و همراه با روح حماسی است.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.