سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
س, 1398/07/30 - 12:39
حجت الاسلام رفیعی:

مسئولان جرأت راستگویی در مقابل مردم را داشته باشند

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مسئولان باید جرأت صدق لسان و راستگویی را در قبال مردم داشته باشند و اگر نتوانستند به وعده‌هایی که دادند، عمل نمایند با صداقت تمام به مردم بگویند.

به گزارش کوله بار، حجت الاسلام ناصر رفیعی شب گذشته بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) عنوان کرد: زمانیکه انسان قصد رفتن به دنیای باقی را دارد باید برای خود زاد و توشه ای فراهم نماید و برای هر یک از مواقف مرگ هدیه‌ای آماده نماید.

وی افزود: هدایایی که انسان باید برای دو فرشته الهی یعنی نکیر و منکر آماده نماید، در نوع خود مهم و حیاتی است، چرا که این دو مأمور سؤال در قبر هستند تا بتوان از این طریق پرسشگری را سهل کرد و به راحتی از این موقف سخت عبور نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: اعتقاد و باور به فرشتگان و ملائکه جزو اعتقادات عمومی است و انسان باید به ملائکه اعتقاد داشته باشد؛ ملائکه در بین مردم وجود دارند و به منازلی که قرآن قرائت می شود رفت و آمد دارند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: هدایای مخصوص نکیر و منکر چهار مورد است که اولین آنها، صدق لسان است، چراکه انسان دروغگو بر اساس آیات قرآن کریم هم منافق، هم فاسق و خائن است.

وی یادآور شد: انسان حتی به مزاح هم نباید دروغ بگوید، چرا که دروغگویی اعتماد عمومی را در جامعه سلب می کند، در حقیقت دروغگویی نشانه حقارت بوده و جوانمردی را از بین می‌برد.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه گفت: مسئولین باید جرأت صدق لسان و راستگویی را در قبال مردم داشته باشند و اگر نتوانستند به وعده‌هایی که دادند، عمل نمایند با صداقت تمام به مردم بگویند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: دومین هدیه برای نکیر و منکر ترک غیبت است؛ حق گویی و عدم گرایش به باطل و تواضع و فروتنی سومین و چهارمین هدیه‌ای است که انسان باید برای نکیر و منکر فراهم نماید، چرا که قبر نزدیک است و همه انسان ها دیر یا زود باید راهی این خانه ابدی شوند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.