سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
س, 1401/03/03 - 08:27

نشست جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش و رئیس بنیاد شهید برگزار شد

نشست صمیمی جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش کوله بار،دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، بیان کرد: امام راحل با دل و جان مردم کاری کرد که آنها اولویت اصلی و اولیه خود را حفظ کشورشان می‌دانستند.ملت ایران در تاریخ، همیشه ملت بزرگی بوده اما در طول ۲۵۰ سال قبل از انقلاب اسلامی، ایران در هر جنگی متأسفانه به دلیل اینکه امامی وجود نداشت که ملت را رهبری کند و در مسیر خدا قرارشان دهد، هر بار یک تکه از جانش جدا شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی (ره) ما را در مسیر خدا و انجام خواست خدا قرار داد، یادآور شد: ملت ایران هم پذیرفتند که در این راه قرار بگیرند. اگر غیر از این بود، پیروزی در دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد. ما بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم دور هم جمع می‌شویم و با افتخار از آن روزها صحبت می‌کنیم اما آیا آنهایی که کشور ما را مورد هجوم قرار دادند هم می‌توانند الان چنین جلساتی برگزار کنند و به عملکردشان افتخار کنند؟

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه: وقتی مردمی تابع حاکمانی ظالم می‌شوند، سرانجامشان تفرقه و نابودی است ولی کشور ما علی‌رغم ۴۰ سال تحریم و فشارهای مختلف، به لطف خدا روی پای خودش ایستاده است. ما در طول جنگ ۱۵۰ هزار شهید داشتیم در حالی که دشمن ۲۷۵ هزار نفر تلفات داشت. این نشان می‌دهد با اینکه آنها از ما قوی‌تر و مجهزتر بودند، ولی باز هم در این جنگ نابرابر، دشمن بیشتر از ما تلفات داده است. امیدواریم این حماسه‌ها را به نسل امروز که جنگ تحمیلی را ندیدند، به خوبی انتقال دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: وظیفه ما پاسخ به نیازها است و در تلاش هستیم این کار را انجام دهیم تا خدمت‌رسانی خود را به خانواده شهدا و جانبازان افزایش دهیم و امیدواریم با کمک نیروهای مسلح و همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی با تهیه و اجرای یک برنامه جامع به این اهداف دست پیدا کنیم.

در پایان این مراسم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لوح تقدیر و تندیسی را به رسم یادبود به معاون هماهنگ‌کننده ارتش و پیشکسوتان حاضر در نشست اهدا کرد.
امیر دریادار سیاری و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز در این نشست به بیان خاطراتی از فتح خرمشهر پرداختند.
گفتنی است، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد عتیقه‌چی، امیر سرتیپ دوم محمدعلی اعظمی، سرهنگ جانباز احمد خسروان، ناخدایکم هوشنگ صمدی، سرگرد منصور محمد دوست، ستوان یکم محمدرضا خاکساری و سرباز جانباز خیرالله نصری از جمله مسئولان و پیشکسوتان حاضر در این نشست بودند.
انتهای پیام

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.