سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
چ, 1394/11/21 - 12:43

عملیات والفجر 8 مصداق موفق حفاظت اطلاعات در جنگ بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: عملیات پیروز والفجر 8 در 20 بهمن 64 مصداق نمونه رعایت حفاظت اطلاعات در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.
به گزارش کوله بار، احمد حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس بخصوص شهدای  لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) در عملیات والفجر 8 ابراز داشت: در این عملیات بزرگ آبی خاکی به گونه ای عمل شد که دشمن بعثی به هیچ وحه احتمال حمله از منطقه اروند را نمی داد.
وی با اشاره به این نکته که عملیات والفجر 8 هیچگونه درز اطلاعاتی نداشت، افزود: از مدت ها قبل عملیات انتقال نیروها و ادوات به شکل ظاهری به نقاط دیگر عملیاتی در قالب فریب دشمن انجام می شد تا جایی که حتی برخی فرماندهان ارشد دشمن با تمسخر، امکان هرگونه حمله ای را از سوی سپاهیان ایران از این منطقه مردود می دانستند.
حسینی انجام این عملیات را به لحاظ رعایت کامل اصول حفاظتی جنگ در طول سال های دفاع مقدس موفق و بی نظیر خواند و افزود: طرح ریزی عملیات از سوی فرماندهان عالی رتبه سپاه بگونه ای بود که نه تنها دشمن بلکه نیروهای خودی هم از وقوع آن بی اطلاع بودند.
وی خاطرنشان ساخت: در نبردهای دوران دفاع مقدس همواره پیروزی های قابل توجهی بدست می آمد اما در والفجر 8 که به لحاظ زمانی طولانی ترین عملیات بود، پیروزی های فراوان بدست آمده در زمینه نظامی و سیاسی، زمینه ساز کسب موفقیت های بیشتر در سال های بعد در دوران دفاع مقدس شد.
 
انتهای پیام/م
قم فردا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.