سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
چ, 1400/07/07 - 21:58

کتاب‌های درسی را از منظر ایثار و شهادت بازنگری می‌کنیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب درسی را بازبینی خواهیم کرد و جایگاه ایثار و شهادت را در آن ارتقا می دهیم و همچنین در فعالیت‌های فوق برنامه و اردوهای راهیان نور به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت پرداخته می‌شود.

به گزارش کوله بار، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم نواخته شدن زنگ ملی ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد مبشر برگزار شد، با اشاره به اقدام فداکارانه دانش‌آموز شهید علی لندی، اظهار کرد: اقدام فداکارانه شهید لندی، یاد و خاطره شهید فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها را زنده کرد؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران، اولین دستگاهی بود که بهترین ورود را به این اتفاق داشت و برای عنوان افتخار آمیز «شهادت» این دانش‌آموز از مقام معظم رهبری مجوز گرفت و حرکت فرهنگی ارزشمندی بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مأموریت ما، انتقال فرهنگ‌ها، آداب و رسوم به نسل بعد است و آنچه در صدر این موضوع قرار دارد، ایثار و شهادت است.

کاظمی افزود: از دو منظر پرداختن به این موضوع خیلی مهم است. منظر اول تکلیف و وظیفه ماست و زنگ ایثار و مقاومت، آغاز یک حرکت بزرگ در آموزش و پرورش است؛ پیمان می‌بندیم با شهدا و امام شهدا و ولی امر خودمان در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نورزیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مأموریت  تشکل‌های دانش‌آموزی، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است، اضافه کرد: کتاب درسی را بازبینی خواهیم کرد و جایگاه ایثار و شهادت را در آن ارتقا می دهیم چرا که ظرفیت کتاب‌های درسی را نباید نادیده بگیریم. همچنین در فعالیت‌های فوق برنامه و اردوهای راهیان نور به این موضوع پرداخته می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بهترین متغیر برای شکل گیری و رقم زدن ایران قوی، همین متغیر نرم فرهنگ ایثار و شهادت است؛ آنچه کشور ما را از حوادث نجات داده، ایثار و شهادت است و به عنوان یک تکلیف آموزشی و پرورشی و انقلابی تلقی می کنیم و امیدوارم با کمک دوستان این نقش را به بهترین شکل ایفا کنیم. 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.