سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
ش, 1401/02/31 - 22:30
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

گفتمان جمهوری اسلامی حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل مستکبر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: گفتمان جمهوری اسلامی حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل مستکبر است.

به گزارش کوله بار، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی‌موثقی شنبه ۳۱ اردیبهشت در نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با محوریت آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان و با حضور دانشجویان خارجی از سراسر کشور برگزار شد، افزود: دنیای غرب در حال اختلاف افکنی در بین مسلمانان است چراکه می داند اگر کنار هم باشیم می توانیم بشر را از دست فرعون‌ها نجات دهیم.

وی مطرح کرد: رویکرد دنیای غرب در مقابل بشر رویکرد واحدی است؟ تمدن غربی رفاه بیرونی ایجاد و برای بشر لذت هایی فراهم کرده اما بشر را به آرامش نرسانده است.

شعبانی بیان کرد: بیشترین افسردگی‌ها و خودکشی‎ها در کشورهایی با درجه رفاه بالا وجود دارد، برای اجرای واقعی عدالت و کرامت انسانی در دنیا چه باید کرد؟ راه برگشت به سعادت، معنویت است. با حذف خدا انسان به موجودی سردرگم تبدیل می شود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اسلام به ما آموزه‎ای به اسم "کرامت انسانی" در قرآن آموخته، امام علی(ع) نیز در نهج البلاغه جایی که پای عدالت در میان است، بین مؤمن و غیرمؤمن و مسلمان و غیرمسلمان تفاوتی قائل نیست.

وی بیان کرد: بشر هر چه برای رسیدن به سعادت دوندگی کند اما خدا را حذف کند، به هدف نمی‌رسد. تحقق آرمان های انسانی و الهی گفتمان انقلاب اسلامی است.

در ادامه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگتر از این همایش، فکر این برنامه است که آن را به وجود آورد. این همایش در واقع جشنواره تفکری است که بسیار بلند، عمیق و زیبا می اندیشید، تفکری که با نشأت گرفته از بیانات مقام معظم رهبری نهضت ایثار را برای دانشجویان خارجی سراسر کشور ترسیم می‌کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه شاید در برگزاری برنامه کم و کاستی هم وجود داشته باشد، تصریح کرد: این جشنواره صدها نکته زیبا دارد که تفکر وجودی آن از همه زیباتر است، توسعه نیاز به ذهن‌ها و اندیشه‌های توسعه یافته دارد و همدان با میزبانی این همایش در قامت پایتخت تاریخ و تمدن برنامه‌ریزی کرد و به پا خواست.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از سه کتاب «من رضا هستم» زندگینامه و خاطرات شهید رضا ساکی، کتاب «حاج جلال» روایتگر خاطرات جلال حاجی‌بابایی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پدر شهیدان علیرضا و ابوالقاسم حاجی‌بابایی و ترجمه کتاب «شهید الکرخ» روایتی مستند و نمایشی از زندگی‌نامه و خاطرات آزاده‌ی شهید احمد روستایی با حضور پدران این شهدا و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.