سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/05
د, 1398/05/07 - 12:00

۸ یادمان دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی پذیرای کاروان‌های راهیان نور

 مسوول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: هشت یادمان مصوب و غیرمصوب دفاع مقدس در شهرستان‌های مختلف این استان پذیرای کاروان‌های راهیان نور است.

به گزارش کوله بار، جلال‌الدین اعظمی افزود: چهار یادمان مصوب شهید بروجردی در سه راهی نقده، شهید امینی و شهدای دارلک در مهاباد، شهید کاظمی در پیرانشهر و شهدای بلفت و دوپازا در شهرستان سردشت قرار دارند.

وی ادامه داد: یادمان شهید باکری در شهرستان ارومیه، یادمان شهدای گردان جندالله در پادگان حیدرلو، شهدای شیمیایی سردشت و یادمان شهید زین‌الدین جزء دیگر یادمان‌های موجود در سطح استان به شمار می رود.

وی بیان کرد: حضور کاروان‌های راهیان نور در آذربایجان‌غربی از یکم مردادماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد که در این مدت کاروان‌های ۱۷ استان کشور از مناطق مختلف استان و یادمان‌ها بازدید می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۱۰ نفر از راویان دفاع مقدس حماسه و مجاهدت رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی آذربایجان‌غربی را برای زائران روایت می‌کنند.

مسوول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: قبضه‌های سنگین ضدهوایی و توپخانه برای نخستین بار جهت بازدید عموم در یادمان شهید بروجردی و یادمان شهید امینی جاگذاری شده‌است.

اعظمی بیان کرد: حضور ۲ نفر از اساتید راوی  حاضر در هشت سال دفاع مقدس در هر یک از یادمان‌ها، انتخاب مسوولان یادواره‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، فضاسازی‌های مورد نیاز و ساماندهی مساجد و حسینیه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هر چه بهتر کاروان‌های راهیان نور است.

آذربایجان‌غربی جزء استان‌های مقصد برای کاروان های راهیان نور شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان باعث شده است تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.

یادمان‌های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان‌های مهم آذربایجان‌غربی محسوب می شود که سالانه پذیرای زایران کثیری از اقصی نقاط کشور است.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.