سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/30
چ, 1399/08/14 - 12:23

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا

سرهنگ محسن رشیدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی در سالجاری، گفت: در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و یادآوری اثرات مثبت اردوهای راهیان نور، می‌توان از ظرفیت فضای مجازی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

به گزارش کوله بار، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با سرهنگ پاسدار «مرتضی سپهوند» مسئول راهیان نور سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پر برکت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور، احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی  هستند.

 وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از عوامل ایجاد ارتباط عمیق بین نسل جوان امروز با رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: در راستای استمرار نظام اسلامی باید آرمان‌های نسل انقلاب و دفاع مقدس مانند ایثار و از خود گذشتگی به نسل‌های حاضر منتقل شود و جوانان با ورود به سرزمین نور، این گونه آرمان‌ها را به خوبی لمس می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: « راهیان نور در واقع فناوریِ استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس است»، اشاره کرد و افزود: معظم له در یکی از سخنرانی‌های خود نیز فرمودند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگ است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارند و اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب فراموشی و تحریف است.

سرهنگ رشیدی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: با توجه شرایط موجود و عدم حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی در سالجاری، می‌توان تدابیری اندیشید و از ظرفیت فضای مجازی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و یادآوری اثرات مثبت اردوهای راهیان نور نهایت استفاده را برد.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله مسافران کربلاهای ایران دلنوشته‌ها و خاطرات  جذابی از مسافرت به  این سرزمین مقدس، می نوشتند که  انتشار این دست نوشته‌ها، یادداشت‌ها و همچنین دلنوشته‌های کسانی که امسال قصد سفر به مناطق عملیاتی را داشته‌اند ولی شیوع بیماری کرونا این فرصت  طلایی را از آنها گرفته است در فضای مجازی  نقش مهمی در جلوگیری از به فراموشی سپردن اردوهای راهیان نور دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به ماندگاری تاثیر فیلم، عکس، کلیپ و مستندات کوتاه در اذهان اشاره کرد و گفت:  استفاده از زبان هنر در بستر فضای مجازی یکی از بهترین راههای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ رشیدی بیان کرد: روحیه از خود گذشتگی و جهادی خادمان راهیان نور باعث شده است که این سرمایه‌های عظیم انسانی  در قالب گروههای جهادی برای مبارزه با بیماری کرونا فعال شوند و  گام‌های موثر و امید آفرینی در کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا بردارند.

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.