سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
چ, 1399/08/14 - 12:36

فعالیت بیش از ۲ میلیون نفر در حوزه صنایع دستی در روستاها

معاون صنایع دستی و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: بیش از ۲ میلیون نفری صنایع دستی کشور در روستاها مشغول به فعالیت هستند و از کل فعالان این بخش بالغ بر ۷۵ درصد آنها را زنان هنرمند توانمند و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گزارش کوله بار، علی شیرکانی؛ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: صنایع دستی نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و به‌ویژه اقتصاد بخش روستایی دارد همچنین  به‌دلیل شرایط اقلیمی و فرهنگی، آداب و رسوم و علاقه ذاتی ایرانیان به هنر و صنایع دستی در نگاه به جغرافیای کشور هر منطقه از کشور هنرهای دستی ویژه خود را دارد. این تفاوت حتی در صنعت دستی ثابت مانند فرش نیز در تنوع رنگ، طرح و بافت قابل مشاهده است.

شیرکانی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه صنایع دستی، سرمایه کم و ارزش افزوده پایین نیاز است که دولت از این صنعت حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به طرح پوشش بیمه‌ای بیش از یک میلیون و 400 هزار خانوار روستایی و عشایری دولت، گفت: مقرر است تا به وسیله این طرح بتوان حمایتهای دولت را در دوران کرونا و تأثیرات منفی اقتصادی آن که با از دست دادن بسیاری از بازارها نمایان شده است بهبود بخشید و امیدواریم تا این طرح نقطه اتصالی بین کار و بازار باشد.

وی ادامه داد: به دلیل فشارهای اقتصادی حاکم برجامعه شاید بیمه و صنایع دستی از اولویت‌های زندگی مردم خارج شده باشد.

شیرکانی صنایع دستی را صنعت مادر کشور دانست که می‌تواند مشکل بیکاری جوانان کشور را حل کند و افزود: این طرح با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم انجام و اعتبارات آن تأمین شده است و امیدواریم تا برای تمام روستاییان و عشایر کشور به ویژه شاغلین در صنایع دستی سبب خیر شود.

به گزارش تسنیم در ادامه پویا محمودیان؛ معاون صنایع دستی و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: بیش از دو میلیون نفری صنایع دستی کشور در روستاها مشغول به فعالیت هستند و از کل فعالان این بخش بالغ بر 75 درصد آنها را زنان هنرمند توانمند و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و از این راه امن به تولید و ارتزاغ می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بیمه یکی از مطالبات همیشگی و بحق صنعتگران و هنرمندان کشور است افزود: توجه به این امر از اولویت‌های معاونت صنایع دستی کشور است تا بتوانیم از طرق مختلف حق این عزیزان را به آنها بدهیم و امروز این تفاهمنامه امضا شد تا بتوانیم در راستای استفاده از خدمات بیمه‌ای و توسعه نظام تأمین اجتماعی قدمی برداریم.

محمودیان با اشاره به نخستین تفاهمنامه و همکاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تصریح کرد: ماحصل نخستین همکاری ما با صندوق بیش از 4 هزار بیمه شده است. اما تفاهمنامه امروز ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری از جمله پرداخت کامل حق بیمه هنرمندان در سال اول توسط دولت، اختصاص این طرح برای تمام روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر و سهمیه 150 هزار نفری برای معاونت صنایع دستی و صنعتگران صنایع دستی کشور است.

وی گفت: امیدواریم تا این طرح وسیله‌ای باشد تا هنرمندان و صنعتگران کشور بتوانند در روزهای بحرانی کرونا از مزایای این بیمه استفاده کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.