سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
چ, 1399/08/14 - 12:45

تحریف دفاع مقدس می‌تواندجانفشانی‌های فرماندهان را خیانت جلوه دهد/ صهیونیست‌ها،‌ پشت پرده تحریف جنگ

یک جانباز دفاع مقدس گفت: عده‌ای امور اصیل دفاع مقدس را دستاویزی برای مطامع خود قرار داده‌اند. چراکه این دوران برگ زرینی از کارنامه انقلاب اسلامی است.

به گزارش کوله بار،  بارها و بارها شنیده‌ایم که رؤسای جمهور آمریکا از جمهوری‌خواه گرفته تا دموکرات ادعای روی میز بودن گزینه نظامی را داشته‌اند و همواره لاف حمله به کشورمان را به زبان جاری کرده‌اند. اما با وجود ادعای قدرت نظامی هیچ‌گاه نتوانستند کوچک‌ترین اقدامی را انجام دهند، برای نمونه همین کافی است که پایگاه عین‌الاسد آمریکایی‌ها را در عراق موشک‌باران کردیم اما با وجود اینکه رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده بود بیش از 50 نقطه را در صورت حمله ایران موشک‌باران می‌کنیم؛ هیچ‌کاری نتوانست انجام دهد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سابقه هشت سال دفاع مقدس عبرتی برای هر تجاوزگر است. صدام با پشتیبانی بسیاری از کشورهای غربی و شرقی به انقلاب نوپایی حمله کرد و ادعای تصرف چند روزه داشت که با آن سیلی محکم ملت ایران مواجه شد، بماند که این نهال الان به یک درخت تنومند 40 ساله تبدیل شده است و اجازه نمی‌دهد کسی چشم چپ به این مرز و بوم داشته باشد.

دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت؛ مگر اینکه افرادی ایستادگی و مقاومت کنند؛ افرادی که جان خود را در طَبق اخلاص بگذارند و به میدان نبرد بروند. گفت‌وگوی پیش رو در خصوص دانشجویی است که درس و دانشگاه را رها کرده و به کار‌های جهادی در مناطق مرزی پرداخته و پس از آن به میدان نبرد حق علیه باطل رفته و بر اثر انفجار مین از ناحیه دو چشم مجروح و جانباز شده‌است. دکتر اعلا تورانی با وجود آنکه از دو چشم نابینا شده اما سنگر علم را رها نکرده و پس از مجروحیت با ادامه تحصیل، در رشته فلسفه در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل شده است و دانشجویان این کشور را برای آیندگان به عنوان استاد دانشگاه همیاری می‌کند. حال گفت‌وگوی خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم را با او در متن زیر بخوانید:

سلام علیکم آقای دکتر خودتان را معرفی و از فعالیت‌های خود در قبل و بعد از انقلاب بفرمایید.

من اعلا تورانی متولد سال 1338 هستم. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران طاغوت به دلیل حضور در تظاهرات علیه رژیم دستگیر شدم و در بند 3 و 8 زندان قصر حدود 6 ماه زندانی بودم که به همین دلیل نتوانستم کنکور بدهم و از شرکت در آزمون بازماندم. در سال 1358 کنکور دادم و دانشجو شدم و پس از سه ترم تحصیل،‌ دانشگاه‌ها تعطیل شدند برای همین به‌صورت غیررسمی با آموزش و پرورش برای تدریس دانش‌آموزان همکاری می‌کردم.

در همین دوران - سال‌های 1359 و 1360- نیز یکسال به تایباد (مرز ایران و افغانستان) رفتم و با سپاه برای مرزبانی و... همکاری می‌کردم.

در کدام مناطق عملیاتی در سال‌های مقدس حضور داشتید و از نحوه جانبازی خود بفرمایید.

پس از آنکه از تایباد به تهران آمدم،‌ در سال 1361 دو نوبت در کنار رزمندگان به کردستان اعزام شدم. در سپاه کامیاران به کارهای فرهنگی مشغول بودم که در 13 خردادماه همین سال در جاده کامیاران – مریوان بر اثر انفجار مین مجروح و از ناحیه دو چشم نابینا شدم.

پس از آنکه از درمان ناامید شدیم و دیگر نتوانستم بینایی خود را به دست بیاورم در سال 1362 مجدداً‌ به تحصیل خود در دانشگاه مشغول شدم و در سال 1365 لیسانس خود را گرفتم و در سال 66 فوق لیسانس در دانشگاه تهران قبول شدم و در سال 1369 نیز در رشته فلسفه اسلامی فارغ التحصیل شدم. مجدداً در سال 1373 در رشته فلسفه غرب یک فوق لیسانس دیگر گرفتم و نهایتاً‌ در سال 1377 نیز در رشته فلسفه ملاصدرا در مقطع دکتری تخصصی فارغ التحصیل شدم که پس از آن استخدام دانشگاه شدم و هم اکنون دانشیار دانشگاهم.

اکنون نیز به فعالیت‌های علمی می‌پردازم که سه کتاب،‌ بیش از 20 مقاله پژوهشی،‌ بیش از 35 مقاله همایشی،‌تخصصی و... در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی منتشر و چاپ شده‌ است.

در این روزها دشمنان این مرز و بوم به دنبال تحریف وقایع جنگ‌ و به دروغ‌پردازی مشغول‌اند،‌ با توجه به اینکه حضرتعالی آن فضای مقدس را درک کرده‌اید و حدود 38 سال مجروحیت آن دوران را به یادگار دارید،‌ این تحریف‌ها را چگونه ارزیابی می‌‌کنید؟

دشمن با تمام قوا، سواره نظام و پیاده نظام به فکر از بین بردن انقلاب اسلامی است. صهیونیست‌ها –بر اساس آیه‌ای از قرآن- به دلیل خودبزرگ‌ بینی‌ها و نخوت خود می‌خواهند همه چیز را نابود کنند. لیبی را پاره پاره کردند و می‌خواستند که عراق را هم به سه کشور تقسیم کنند برای همین 5 هزار کُرد را 10 سال پیش با هدف ایجاد کشور جدید در فرانسه آموزش دادند.

هم اکنون هم در عراق، آمریکایی‌ها هر ساله هزار نوجوان 15 ساله تا 17 را به آمریکا می‌برند و به مدت یک ماه برای آنها آموزش‌ها مختلف با هدف آمریکایی‌کردن می‌گذارد که پس از بازگشت به عراق به مؤسسه‌های فرهنگی – که متعلق به خودآمریکایی‌هاست- وصل می‌شوند و به آنها که خط سیاسی و لیبرالیستی داده شده که در صورت نیاز بتوانند به احزاب اسلامی حمله‌ور شوند. کمااینکه در مصر هم شاهد بودیم در دوران مُرسی به دفاتر اخوان‌المسلین حمله کردند و همه‌جا را به آتش کشیدند.

ناب اسلامی و هدایت مقام معظم رهبری در برابر تمامی این دشمنی‌ها ایستادگی کرد. دشمن هیچ رحمی به ما نمی‌کند و درصدد این است که کشورما را نیز مانند سایر کشورها به نابودی بکشد که البته این جنگ‌ها ریشه در همان جنگ‌های با رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار دارد.

صهیونیست‌ها و مستکبرین به صورت زیرپوستی تمام منطقه را زیر نظر دارند و تنها کشوری که در برابر آنها ایستادگی می‌کند، ایران است به همین دلیل برای آن نقشه می‌کشند که بتوانند کشورمان را هم از پای در بیاورند. آمریکایی‌ها لشکر خراسان  و سپاه صحابه را در افغانستان مجهز کردند و از طرف دیگر برخی از عناصر داعش را به افغانستان آوردند که بتواند دورتادور ایران را محاصره کنند.

این مطالبی که عرض کردم جنبه سخت‌افزاری دشمن برای مقابله با کشورمان بود اما در جنبه نرم‌افزاری نیز غافل نشده و در دوران‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

جیسون رضائیان،‌ نمازی،‌ مدنی و... یک نمونه از فعالیت‌های نرم‌افزاری دشمن علیه کشورمان‌اند که با نفوذ در بدنه انقلاب اسلامی اطلاعات را به دشمنان می‌دهند و دشمنان نیز این اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کنند و نقاط ضعف ما را می‌شناسند.

در حال حاضر هم با توجه به اقبال مردم به دوران طلایی دفاع مقدس،‌ به دنبال تحریف وقایع جنگ تحمیلی‌اند. این موضوع هم در راستای تهاجم فرهنگی دشمن است.

صهیونیست‌ها ید طولایی در تحریف وقایع دارند چراکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که به آنها گفتیم که در روز شنبه‌ها ماهیگیری نکنند اما آنها شنبه‌ها تورهای ماهیگیری را پهن می‌کردند و در روز یکشنبه جمع می‌کردند.

در 8  سال دفاع مقدس بیش از 220 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب شد و مردم آن‌ را دوران طلایی و جزو افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی‌ می‌دانند برای همین این افراد در حال تحریف وقایع این دوران‌اند.

اخیراً بی‌بی‌سی گزارش تقطیع شده‌ای در خصوص نوع فرماندهی فرماندهان منتشر کرده و نقش فرماندهان را مورد هجمه قرار داده‌ است،‌ اما باید از آنها پرسید که چگونه فرماندهان جنگ با وجود عدم تجربه و جوان بودن،‌ اجازه ندادند، وجبی از خاک کشورمان زیر چکمه‌های دشمن باشد؟

این گزارش را من هم گوش کرده‌ام؛‌ اتفاقاً‌ این امر یک نمونه بسیار با ارزش و بالنده از سال‌های دفاع مقدس است. چراکه این کار در هیچ ارتش دنیا افتاق نمی‌افتد که رزمندگان بتوانند به راحتی با فرماندهشان گفت‌وگو کنند.  سردار محسن رضایی با متانت کامل و سلم نفس با این رزمندگان گفت‌وگو می‌‌کند و دغدغه‌های فنی سایر رزمندگان را با جان و دل می‌پذیرد اما بی‌بی‌سی ملعون،‌ این تجسم بردباری و دوستی را وارونه نمایش می‌دهد. گنجی که از عوامل همین گزارش است،‌ از همان ابتدا شرارت از او می‌بارید و وی از همان روزهای ابتدایی انحراف داشت و در سیستم سپاه نفوذ کرده بود و در همان جلسه هم به اختلاف‌افکنی پرداخت.

شهید رستگار،‌  بهمنی و .... که در آن جلسه گفت‌وگو می‌کنند،‌ همان کسانی‌اند که در دوران دفاع مقدس شهید شدند؛‌ اما گنجی به همان پناهگاه اصلی خود بازگشت و به آمریکا گریخت. بی‌بی‌سی‌ همواره در تفسیر اخبار و مطالب به گونه‌ای عمل می‌کند که ضمن سوق دادن به سمت و سوی منافع خود،‌ وقایع را به صورت قرابت منافقانه نمایش می‌دهد و عده‌ای خام‌اندیش دل به این سخنان می‌سپارند و آنها را واقعی قلمداد می‌کنند.

به نظر شما چه چیزی در دفاع مقدس نهفته‌ است که باعث می‌شود،‌ دشمن این چنین به فکر تحریف این دوران باشد؟

در قرآن کریم آیه‌ای داریم مبنی بر اینکه کسانی که در دل‌هایشان مرض دارند، امور متشابه را برای فتنه‌جویی، با قرائت خودشان تأویل می‌کنند. در حال حاضر هم عده‌ای امور اصیل انقلاب و دفاع مقدس را دستاویزی برای مطامع خواص خود قرار داده‌اند، چراکه این دوران برگ زرینی از کارنامه انقلاب اسلامی است.

با توجه به گذشت 40 سال از دوران دفاع مقدس،‌ تحریف چه زیانی برای کشور ما دارد؟

تحریف می‌تواند کارهای عظیم رزمندگان دفاع مقدس را،‌ بسیار قلیل جلوه دهد و نیروهایی که در آینده با این تفکرات ناب ساخته شوند،‌ از  این راه برگرداند. تحریف حتی می‌تواند واقع را بگونه‌ای نشان دهد که مردم نسبت به آن دوران پشیمان شوند و آنها را نسبت به مدیریت فرماندهان جنگ بی‌اعتماد کند و می‌تواند تا جایی پیش برود که جانفشانی‌های فرماندهان را خیانت جلوه دهد.

برای همین باید آن دوران را زنده نگه‌داریم و نسبت به آن دوران روشنگری کنیم.

منبع: تسنیم

 

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.