سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
یکشنبه 1403/02/09
چ, 1402/07/26 - 09:45

برگزاری اولین تور رسانه ای راهیان پیشرفت برای خبرنگاران خراسان جنوبی

به گزارش کوله بار، اولین تور رسانه‌ای «راهیان پیشرفت» خراسان جنوبی، به همت روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی و بسیج رسانه، ویژه خبرنگاران و فعالان فضای مجازی این استان، به شهرستان طبس سفر کرد تا دستاوردها و پیشرفت های متعدد این شهرستان تبیین و روایت شود.

 در این اردوی رسانه‌ای که به مدت دو روز بود، خبرنگاران و عکاسان ازپیشرفت پروژه‌ پست ۱۳۲ کیلو ولت دیهوک بازدید و در ادامه  با امام جمعه و فرمانداره ویژه طبس دیدار و گفتگو کردند.

 در ادامه خبرنگاران به همراه مسئولان با حضور در گلزار شهدای مدفون در جوار امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس، با قرائت زیارتنامه شهدا و قرار دادن گل بر روی قبور مطهر شهیدان نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

 بازدید از باغ گلشن، تأمین روشنایی باند فرودگاه، پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن، شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، کارخانه کک طبس، باند دوم محور طبس- یزد و طرح نهضت ملی مسکن از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه تور رسانه‌ای راهیان پیشرفت به طبس بود.

کمک ۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت به تقویت زیرساخت‌ معادن طبس

 علی اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس در دیدار خبرنگاران و فعالان رسانه شرکت کننده در تور رسانه‌ای راویان پیشرفت با حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه طبس، اظهارکرد: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون بسیاری از پروژه‌های تعطیل و نیمه‌تمام در شهرستان طبس به فعالیت صد درصد رسیده است.

وی گفت: کارخانه کُک یکی از این پروژه‌هاست که از افتخارات شهرستان طبس محسوب می‌شود و با بهره برداری از باتری‌های پنج و ۶ این کارخانه حدود ۴۵۰ هزار تن ظرفیت تولید کک در سال خواهیم داشت.

فرماندار ویژه طبس ادامه داد: با بهره برداری از باتری‌های سه، چهار، پنج و ۶ کارخانه کک طبس ۳۵۰ نفر مشغول به کار شدند و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال چرخش مالی این کارخانه خواهد بود که رونق بازار اشتغال و تولید را به دنبال دارد.

وی تکمیل زیرساخت معادن را از اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مطالبات چندین ساله منطقه، جاده معادن بود که در حال احداث است و امیدواریم سال آینده ۲۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد.

رحیمی اضافه کرد: احداث این جاده از مطالبات چندین ساله کارگران بوده که در دولت سیزدهم محقق شده است.

وی گفت: همچنین سه هزار میلیارد ریال در حوزه برق و ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه آب توسط ایمیدرو در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری شده است.

فرماندار ویژه طبس افزود: در این شهرستان بیش از هفت هزار مسکن در حال احداث است که ۵۶ واحد به بهره برداری رسیده و طبس در واگذاری زمین رتبه اول استان را دارد

وی گفت: در حوزه راه‌ها ۵۱ کیلومتر باند دوم به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که در تاریخ شهرستان طبس بی سابقه است.

رحیمی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه راهداری ۳۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در شهرستان طبس انجام شده است و تا پایان سال ۱۵۰ کیلومتر اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها با پیگیری‌های جدی استاندار انجام شده که قابل تقدیر است عنوان کرد: گازرسانی به روستاها هم انجام شده و فقط یک روستای بدون گاز داریم که در حال انجام است.

فرماندار ویژه طبس گفت: آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جزو برنامه‌های در دست انجام است و برای توسعه بیمارستان طبس نیز با کمک شرکت معدن زغالسنگ ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: آسفالت راه‌های روستایی، دوبانده شدن راه‌ها و فرآوری معدن از مهمترین محورهای محرومیت زدایی در شهرستان طبس است.

 

انتهای خبر/

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.