سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
ی, 1401/03/22 - 20:14

سرزمین مجاهدت‌های خاموش، میزبان زائران اصفهانی

استقبال مردم از اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب و تأثیرگذاری بالای آن بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان که روزهای دفاع مقدس را به چشم ندیده بودند، موجب شد اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور نیز در سال‌های گذشته شکل بگیرد.

به گزارش کوله بار، زمانی که قرار شد، انقلاب ایران بر پایه مکتب نجات‌بخش اسلام اداره شود، کسانی که تحمل شنیدن این صدا را نداشتند از همان ابتدا دست به سلاح بردند. اوج این اتفاقات در کردستان اتفاق افتاد و در اوایل سال ۵۸ و حتی از قبل از آن دشمن با ادعای دفاع از کرد به پادگان سنندج حمله کرد، شرایط در آن دوران به گونه‌ای شد که تمام شهرهای کرد سقوط کردند.

سپاه اصفهان با توجه به اتفاقاتی و حوادثی که در آن زمان رخ داد، تصمیم به اعزام نیرو به این مناطق گرفت و اولین گردان سازماندهی به سنندج اعزام شد، این شهر با رشادت و جان‌فشانی‌های صورت گرفته توسط رزمندگان بعد از ۲۲ روز مقاومت و جنگ آزاد شد. گردان دوم اصفهان بعد از آزادسازی سنندج با ورود به شهر تقویت و مدیریت شهر را برعهده گرفتند و گردان ضربتی در شهر تشکیل شد.

رزمندگان نجف‌آبادی در شهر دیوان‌دره و سایر رزمندگان اصفهانی در شهرهای سنندج و سقز بیش‌ترین حضور را داشتند.

رزمندگان اصفهانی نقش بسیار مهمی در پاک‌سازی شهرهای سنندج، دیوان‌دره، سقز، مریوان، بانه و پیران‌شهر از لوث وجود نیروهای ضد انقلاب و بعدها رژیم بعث عراق ایفا کردند به‌طوری‌که استان اصفهان ۵۶۰۰ شهید در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور تقدیم انقلاب کرده است.

حماسه و رشادت رزمندگان اسلام در مناطق غرب کشور موجب شد، اعزام کاروان‌های راهیان به این مناطق نیز شکل بگیرد تا اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان در جریان مجاهدت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان در مناطق غرب کشور قرار بگیرند.
اعزام بیش از هفت هزار زائر اصفهانی به مناطق عملیاتی غرب کشور

سرهنگ پاسدار «عباس محمدی»، مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از یکم تیرماه سال جاری اعزام کاروان‌های راهیان نور از این استان به مناطق عملیاتی غرب کشور به مدت ۳۶ روز صورت می‌گیرد و در این رابطه بیش از هفت‌هزار نفر از محل جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام بازدید می‌کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روزانه پنج دستگاه اتوبوس از اصفهان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شود و مدت حضور هر کاروان در مناطق یاد شده، سه روز است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای حضور علاقه‌مندان در این برنامه فرهنگی توسط تمام رده‌های بسیج استان انجام می‌گیرد، گفت: هدف اصلی از اجرای این برنامه، زنده نگاه‌داشتن نام و یاد شهدا و جان‌فشانی‌هایی است که در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی انجام دادند.

محمدی افزود: راهیان نور شمال‌غرب و غرب کشور بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب، حضور در مناطق مجاهدت‌های خاموش است، در این نقطه از ایران، حماسه‌های بزرگی رخ داده و خون‌های بسیاری تقدیم اسلام شده است.

وی افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، هدف دیگری است که در جریان برگزاری اردوهای راهیان نور دنبال می‌شود و در این سال‌ها مورد توجه جوانان قرار گرفته است.

مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه زائران در مناطق عملیاتی شهرهای سقز، بانه و سردشت و یادمان‌های شهدای غدیر و ابوالحسن حضور می‌یابند، گفت: بازدید از غار علی‌صدر و موزه دفاع مقدس شهر همدان از دیگر برنامه‌هایی است که زائران راهیان نور در آن شرکت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند، تصریح کرد: در جنوب کشور ادوات، سلاح و محدوده دشمن مشخص بود، اما در غرب کشور مبارزه با ضد انقلاب چهارچوب مشخصی نداشت.

وی با اشاره به فداکاری مردم کرد غرب و شمال‌غرب کشور، گفت: افرادی همچون شهیدان نمکی و شهید ملاحیدر فهیم به واسطه مبارزه با ضد انقلاب در این مناطق به شهادت رسیدند، اما این شهدا و رشادت‌های همه آن‌ها در این مناطق هنوز برای مردم به درستی تبیین نشده است، بنابراین، این مناطق را سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامیده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.