پل خیبر
به گزارش کوله بار، طراحی پل حاصل مطالعات و کار شبانه روزی شهید مهندس بهروز پور شریفی و جهاد گران جهاد سازندگی و همکاری موثر وزارت سپاه و قرارگاه صراط المستقیم بود.
آنها ساخت قوطی های تو خالی به طول دو و نیم متر و عرض دو متر و ارتفاع چهل سانتیمتر و پر کردن آنها با یونولیت و اتصال آنها به هم، جاده ای شناور به طول سیزده کیلومتر و عرض چهارمتر احداث کردند که در عملیات خیبر و حفظ جزایر مجنون نقش بسیاری داشت و خودروهای سبک میتوانستند با سرعت 20 کیلومتر در ساعت از روی این پل عبور کنند.
انتهای پیام/م
منبع: کتاب اطلس جغرافیای حماسی 1 (خوزستان در جنگ) صفحه 182
مطالب مرتبط: (روی عناوین زیر کلیک کنید)
منطقه عملیاتی ثامن الائمه ، منطقه ی عملیاتی شهید چمران ، منطقه عملیاتی توکل ، منطقه عملیاتی تپه های مدن ، منطقه عملیاتی کویذوالفقاری ، هتل های آبادان ، پل ایستگاه هفت ، کلیسا ارامنه ، جاده وحدت، پل متحرک خضر ، پل بعثت، بیمارستان صحرایی امام علی (ع)، شهرستان شادگان، دارخوین، سلیمانیه، دکل ابوذر، دشت آزادگان، شهر بستان، شهر هویزه، منطقه عملیاتی نصر هویزه، شهر سوسنگرد، سبجانیه و خزعلیه، ابوحمیظه، منطقه عملیاتی امام مهدی (عج)، منطقه عملیاتی امام علی(ع) خیبر ، روستای سید خلف ، گلبهار، نبعه ، منطقه عملیاتی شهید رستمی ، دهلاویه، منطقه عملیاتی طراح ، کرخه نور، منطقه عملیاتی شهیدان رجایی و باهنر و نصر، منطقه عملیاتی شهید آیت الله مدنی، منطقه عملیاتی طریق القدس، ابوچلاچ، البوعفری، جاده پیروزی، خاکریز عصایی، ارتفاعات میش داغ ، منطقه عملیاتی ام الحسنین (س) ، تنگ چزابه ، فکه، پاسگاه های مرزی فکه - چزابه، پل سابله ، بیمارستان صحرایی امام حسن(ع) ، جنگل عمقر ، هورالهویزه، منطقه عملیاتی خیبر ، منطقه عملیاتی بدر، طلائیه ، شط علی،
افزودن دیدگاه جدید