سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/27
چ, 1392/12/21 - 12:02
انسيه شاه حسيني :

ازفیلم سازی تا راوی وخادم الشهدابودن درراهیان نور

انسيه شاه حسيني گفت:من خودم جزءراویان و خادمین راهیان نور هستم .

انسيه شاه حسيني متولد 1333 گرگان، فارغ التحصيل كارگرداني سينماست. وي فعاليت هنري را با كارگرداني و فيلمنامه نويسي فيلم هاي كوتاه آغاز كرد. فيلم بلند «غروب شد بيا» نخستين تجربه كارگرداني اوست.

شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار کوله بار اظها رداشت: اردوهای راهیان نورکار بسیارخوب و پرثمری است وباید هرسال پرشورتربرگزار شود زیرا این اردوها دراشاعه فرهنگ شهادت وایثارگری رزمندگان نقش مهمی ایفا می کند.

وی ادامه داد: زمانیکه راویان عملیات ها را برای زائرین روایتگری می کنند این روایتگری یک تاریخ شفاهی برای نسل های جوان است زیرا تاثیرگذاری این امر می تواند از کتابخانه یا حتی دیدن فیلم های جنگی بیشترباشد.

شاه حسینی افزود: من خودم جزءراویان و خادمین راهیان نور هستم دراین راستا فعالیت های مختلفی ازجمله کفشداری و روایتگری صحنه های نبرد را انجام می دهم زمانیکه برای ساخت فیلم شهید علم الهدی درمنطقه عملیاتی هویزه حضور داشتم مستند تمام سکانس های این فیلم را برای دانشجویان و دانش آموزان که اطلاعی از این مناطق نداشتند روایتگری می کردم.

کارگردان اثر" زیباتراززندگی " گفت: بنظر بنده روایتگری ادامه کار شهدا می باشد زیرا در واقعه عاشورا حضرت زینب(س)هرگز نجنگیدند ولی حضورو پیام آوری این حضرت بعد از این واقعه اهمیت بسیاری داشت در نتیجه وقتی از این زاویه نگاه کنیم روایتگری یک کار مقدسی است و ادامه آن رزم مقدس، روایتگری راویان می باشد به خصوص راویانی که با اطلاع ،با دقت و رمانتیک روایتگری می کنند زیرا این روایتگری هر چه تاثیرگذارتر باشد نتیجه این فعالیت مثمر ثمرترخواهد بود.

وی بیان داشت: اشاعه و انتقال فرهنگ شهادت وایثارگری شهدامهمترین هدف راویان می باشد زیرا وقتی دانشجویان و دانش آموزانی که جنگ را ندیده اند درمناطق عملیاتی حضور پیدا می کنندچفیه خود را روی مزار شهدا متبرک می کنندوبه چشمان خود میکشند این تاثیرات،برکات وحرمتی است که خداوند برای شهدا قائل است در نتیجه دراردوهای راهیان نوراست که درمیابیم که هیچ چیز در این دنیا گم نمی شود.

 شاه حسینی عنوان کرد: جشنواره ملی سرزمین نورکار بسیار خوب و مبارکی است زیرااین جشنواره منسجم کننده و ویترین تمام فعالیتهای راهیان نور است اگر روایتگری راویان را یک جمله در نظر بگیریم جشنواره ملی سرزمین نور ترکیبی از این جمله است و مسئولین باید شرکت کنندگان در جشنواره را مورد حمایت قراردهند.

کارگردان اثر" زیباتر از زندگی "در پایان بیان داشت: فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی » روایت مبارزه ۴۵ روزه شهید حسین علم الهدی درعملیات نصر است که سال گذشته درسی و یکمین جشنواره فیلم فجرنمایش داده شد.این فیلم قرار است اوایل سال آینده به اکران عمومی در آید.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.