سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/20
د, 1396/01/28 - 19:00
وبگاه اسرائیلی:

رفتارهای اسد سرویس‌های اطلاعاتی غرب را شگفت‌زده کرده است

یک وبگاه خبری صهیونیستی با اشاره به ایستادگی رئیس‌جمهور سوریه از ۶ سال پیش تاکنون، تأکید کرد که وی به خوبی توانسته اتحاد ارتش این کشور و همپیمانی خود با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله را حفظ کند.
به گزارش کوله بار، پس از گذشت شش سال و اندی از آغاز بحران سوریه میتوان با قاطعیت گفت که حسابهای سه گانه امپریالیسم با رهبری آمریکا، صهیونیسم به رهبری رژیم اشغالگر اسرائیل و ارتجاعیگری عرب به رهبری عربستان شکست خورده است.
 
حسابهای این سه گانه در خصوص بقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حکومت این کشور نیز اشتباه از آب درآمد. آنان در موقعیتهای مختلف ادعا میکردند که روزهای اسد اندک است، ولی این مسئله صرفا  به شعری بدل شد که طوطی وار تکرار میکردند.
 
در همین راستا، یک منبع سیاسی اسرائیلی به وبگاه خبری «وللا» این رژیم گفت که بشار اسد چنان ایستادگی کرد که هیچ کس انتظار آن را نداشت.
 
به گفته وی، آنگونه که قبلا پیش بینی میشد، اسد فقط به آزادسازی شهرهای ساحلی در چارچوب مذاکرات سوریه اکتفا نمیکند، بلکه هیچ گاه از دمشق و اطراف آن عقب نشینی نکرده و در تلاش است که همه اراضی سوریه با بازپس گیرد.
 
این وبگاه همچنین به نقل از منابع غربی نیز گزارش داد که رفتارهای بشار اسد عملا سرویسهای جاسوسی غرب را شگفت زده کرده است؛ خاصه اینکه وی موفق شده اتحاد ارتش سوریه و پیمانش با ایران و حزب الله را حفظ و کمربند امنیتی پیرامون دمشق و شهرهای ساحلی این کشور ایجاد کند.
 
البته کم نبودند مسئولان سیاسی که شعار اسد بزودی خواهد رفت را تکرار کردند. «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا یکی از این افراد بود که در اکتبر سال 2012 مدعی شد که بشار اسد چند روز دیگر میرود و مردم سوریه، آینده شان را به تنهایی تعیین خواهند کرد.
 
«ایهود باراک» نخست وزیر پیشین اسرائیل نیز در سال 2011 گفته بود که «سقوط بشار اسد نعمتی برای خاور میانه است و بزودی از قدرت کنار گذاشته خواهد شد و این سرنگونی ضربه ای به محور ایران و حزب الله خواهد بود».
 
اسرائیل که بر روی سرنگونی دولت سوریه حساب باز کرده بود، امروز نیز سیاستی را در پیش گرفته که بر اساس آن سرنگونی اسد، منفعت راهبردی درجه یک اسرائیل است؛ زیرا این مسئله به تضعیف محور مقاومت منجر خواهد شد.
 
انتهای پیام/م/
فارس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.