سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
ی, 1401/12/14 - 20:56
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با کوله بار:

شعارهای دینی و اسلامی در پرتو راهیان نور محقق می شود

نماینده مردم رفسنجان احیای فرهنگ ایثار و شهادت را در پرتو اردوهای راهیان نور دانست.

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار کوله‌بار با اشاره به اینکه دفاع مقدس هنوز ناشناخته است و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت:  شهدا رفتند اما آنچه که مانده جای پای شهداست که در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برایمان به عنوان زیارتگاه مانده است؛ امروز شلمچه، خرمشهر، طلائیه، اروند کنار و ... برایمان نماد ایثار، مقاومت و شهادت هستند و همه این نمادها برگرفته از فرهنگ عاشوراست.

وی ادامه داد: ما چرا عاشورا را هر سال تکرار می‌کنیم؟ عاشورا نمایشی است که هر سال باید تکرار شود تا یاد و خاطره امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش همیشه برایمان زنده باقی بماند و راهیان نور هم همین اثرگذاری را دارد و باعث زنده نگه داشته شدن فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

جلالی افزود: زائران در  مناطق عملیاتی دفاع مقدس همچون کرخه و طلائیه، جا پای شهدا می‌گذارند و می‌خواهند نقش آنان را بازی کنند و این خودش برای ما نیروسازی می‌کند و فرهنگ مقاومت و شهادت را ترویج می‌دهد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه احیای فرهنگ ایثار و شهادت در پرتو راهیان نور است و شعار حسین حسین در راهیان نور بیشتر نمایان می‌شود و جلوه می‌کند، خاطرنشان کرد: همه این معنویات و شعارهای دینی و اسلامی می‌تواند در پرتو راهیان نور محقق شود.

وی ادامه داد: بنده معتقدم که مناطق عملیاتی دفاع مقدس و زیارت شهدا کمتر از زیارت امامزادگان نیست، چرا که زائر در هر دو محل وقتی که انسان وارد می‌شود، ذکر و دعا به جا می‌آورد و گویا به خدا نزدیک‌تر می‌شود و باید این فرهنگ متعالی را گسترش داد.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: راهیان نور علاوه بر اینکه باعث آشنایی نسل جوان با سبک زندگی شهدا می‌شود، از نظر اقتصادی و گردشگری هم برای استان‌های میزبان اهمیت زیادی دارد و باید روز به روز با حمایت‌ها از این سفر معنوی، باعث ترویج فرهنگ شهدایی در سطح جامعه شویم.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.