سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
یکشنبه 1403/02/23
ی, 1393/10/28 - 05:21
وزیر کشور در کرج:

اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری اجرایی شود

وزیر کشور گفت: باید با اتکا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه بر اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

به گزارش کوله بار؛عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که در محل استانداری البرز با حضور وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی‌فقیه در البرز، استاندار البرز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به امر آموزش و پرورش اظهار داشت: نقش و اهمیت آموزش و پرورش جزو بدیهیاتی است که همه نسبت به آن اشراف کامل دارند.

وزیر کشور با اشاره به تولید و خلق پول‌های مجازی که نتیجه‌ای جز تورم ندارد، خاطرنشان کرد:‌ در این شرایط که تحت فشار دشمن و تحریم‌های اعمال شده از سوی آنان هستیم باید با اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و تأکیدات مقام معظم رهبری در این راستا 2 لایحه خروج از رکود را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است.

وی با اشاره به شرایط ویژه و خاص استان تهران و البرز با توجه به افزایش رشد جمعیت گفت: رشد جمعیت بی‌رویه در حالی در این 2 استان رخ می‌دهد که بسیاری از مناطق دیگر کشور با کمبود جمعیت مواجه هستند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه افزایش جمعیت در این 2 استان سبب ایجاد حاشیه‌نشینی و توزیع ناعادلانه امکانات می‌شد اظهار کرد: مهاجرت‌ها بدون توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود در این 2 کلان‌شهر انجام می‌شود و شکاف‌های موجود در بخش‌های مختلف نتیجه نبود توجه به این مهم است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مشارکت نقطه محوری کانون شوراهاست، تصریح کرد:‌ شوراها با کمک، مشارکت و امکانات مردم نقش مهمی در تقویت دستگاه‌های حاکمیتی دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد در چارچوب لفاظی صورت‌ها، مجازها و تشریفات درگیر هستیم، گفت: تنها در بخشی از امور مشارکتی خوبی توسط مردم صورت می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه باید نسبت به جذب اعتماد مردم تلاش کرد، گفت: باید با رفع موانع موجود در راستای سودرسانی به مردم نیز قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم به راحتی اداره مناطق و استانها را به خود استان و استانداران واگذار کرد، اظهار داشت: این امر سبب ایجاد پیوند واقعی با مردم و ظرفیت‌های استان بدون استفاده از بودجه دولت می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی استان‌های کشور 60 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه تولید امضاء کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این مهم بیانگر این است که سایر شهرهای بزرگ کشور نیز قادر به انجام این امر هستند.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه می‌توان کاهش  قیمت نفت را به فرصت تبدیل کرد، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با تغییر در ساختار، رویکردها و اعتماد به مردم می‌توان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با شناسایی مواردی نظیر فرار مالیاتی و منابع جدید مالیاتی بدون اعمال فشار به منابع مالیاتی گذشته نسبت به بهبود عملکرد و ارائه خدمات به بخش آموزش و پرورش گام برداشت.

وزیر کشور با بیان اینکه می‌توان با افزایش تولید و جذب مالیات و عوارض از این تولیدات استان‌ها را اداره کرد، گفت: همه این موارد باید با در نظر گرفتن سود مردم همراه باشد.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه حاضر هستم کلیه اختیارات خود را به استانداران واگذار کنم بیان کرد: 11 شهر کشور به شهر اقتصادی تبدیل شده‌اند و به دنبال جذب و تعیین معین برای هر یک از آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل هر استان در داخل آن حل شود، گفت: مردم به نمایندگان ولی‌فقیه، استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتماد دارند که این مهم می‌تواند در راستای تحقق بخشیدن به اقتصادی مقاومتی مؤثر باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ساخت 700 مدرسه برای استان البرز زیاد نیست، خاطرنشان کرد: دولت با درآمد نفت 45 دلاری کاری از پیش نمی‌برد به همین منظور باید با اتکا به نیروهای انسانی، مردم و ظرفیت‌های موجود، همچنین استفاده از منابع کشور را اداره کرد.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه باید به دنبال منابع جدید باشیم، اظهار داشت:‌ می‌توان با تشویق مردم به انصراف از اخذ یارانه‌ها مبالغ دریافتی از این امر را به توسعه کارهای عمرانی و خدماتی اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: این مبالغ صرفاً در راستای بهبود مباحث عمرانی هر استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

تسنیم

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.