سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/31
ی, 1393/04/01 - 10:06
سردار سلیمانی:

امسال هم مراسم بازسازی واقعه غدیر در سراسر کشور برگزار می شود

رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج از برگزاری نمایش بازسازی غدیر همزمان با فرارسیدن عیدغدیرخم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش کوله بار، سردار یعقوب سلیمانی گفت: وظایف ما در سازمان فقط بحث راهیان نور نیست. فعالیت‌های مختلفی در ارتباط با سفرهای زیارتی و برنامه ریزی‌های فرهنگی داریم. به عنوان مثال یکی از برنامه‌هایی که در سازمان اردوی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین انجام گرفت بازسازی واقعه غدیر بود.

وی ادامه داد: سه سال پیش که عید غدیر با پنجم آذر تقارن پیدا کرد طرحی داده شد به نام بازسازی واقعه غدیر. خود حضرت علی(ع) هم عنایتی کرد و کمک کرد و بازسازی انجام گرفت. نحوه شهادت شهید فهمیده و نحوه شهادت شهید محمدی و این‌ها هم بازسازی شده است. دانش آموزان از نزدیک می‌بینند و حس می‌کنند.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد:  واقعه غدیر اولین سال در کنار مراجع بازسازی انجام گرفت. آن‌ها کمک کردند و در قم برای اولین بار اجرا شد. در خطبه‌ها و اسناد جستجو شد و به درستی و طبق اسناد معتبر بازسازی انجام گرفت. سال بعد هم این واقعه بازسازی شد و گسترش پیدا کرد. پشت کوه خضر نبی نزدیک جمکران که گفته می‌شد محل تجمع پیامبران بوده است، انجام شد. سال بعدش در  70 نقطه و سال بعد نزدیک 100 نقطه بازسازی اجرا شد. تا سال گذشته که 123 نقطه از کشور بازسازی واقعه غدیر اجرا شد.

وی در پایان افزود: امسال هم همانند سال های گذشته، مراسم بازسازی غدیرخم در نقاط کشور برگزار می شود که اخبار آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.