سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/31
ی, 1393/04/01 - 11:06
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خواستار شد

بازشناسی ابعاد مختلف بمباران شیمیایی سردشت در سطح بین‌المللی

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: باید ابعاد مختلف بمباران شیمیایی سردشت در سطح بین‌المللی تبیین شده و این موضوع تنها به این شهر و استان خلاصه نشود.

به گزارش کوله بار، سردار عابدین خرم در هفتمین جلسه شورای فرهنگ، ایثار، جهاد و شهادت آذربایجان غربی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان امری ضروری است و در این رابطه آذربایجان غربی جزو 5 استان دفاع مقدس بوده و از ابعاد مختلف در این موضوع نقش آفرینی کرده است.

وی افزود: پیش از جنگ تحمیلی 8 ساله در آذربایجان غربی دفاع مقدس آغاز شد و پس از آن نیز با دفاع و مقابله با ضد انقلاب و اشرار همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: متاسفانه در آذربایجان غربی یک فقر فرهنگی در معرفی آثار و آنچه که می تواند شهدا را به درستی معرفی کند وجود دارد و این خود سبب شده که نقش برجسته استان در دفاع مقدس آنچنان که باید معرفی نشده باشد.

خرم بیان کرد: باید فرهنگ دوران هشت سال دفاع مقدس و نقش شهدای انصار و مجاهدی را که سبب برخورداری میهن از امنیت شده اند را به نسل های امروزی و به نسل آینده به درستی معرفی کنیم تا ماندگاری داشته باشد.

توجه به زیرساخت های آذربایجان غربی در مسئله ترویج ایثار و شهادت

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: باید به زیرساخت های آذربایجان غربی در مسئله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه داشته باشیم چون استان مکان مناسبی برای زیر پوشش قرار دادن تعداد بسیاری از زائران در اردوهای راهیان نور و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

وی گفت: فداکاری و پیش مرگی هم وطنان کرد زبان اهل سنت باید همراه با رشادت های شیعیان در جامعه برجسته و معرفی شود تا الگوی مناسبی برای سایر شهرهای کشور و حتی خارج از مرزهای جغرافیایی باشد.

بمباران شیمیایی سردشت بهترین سند نقض حقوق بشر

خرم تصریح کرد: نخستین شهر شیمیایی جهان با این وسعت در تاریخ 7 تیر سال 66 در سردشت رخ داد و امروز می توان آن را به عنوان سند جنایات استکبار جهانی معرفی کرد چون مللی که داعیه حقوق بشر می زنند وضعیت بسیار فجیعی را در این شهر رقم زدند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: بنابراین سند جنایات استکبار جهانی باید در سطح بین المللی برجسته شده و به کشورهای حامی حقوق بشر نشان دهیم تا تسکینی برای آلام و دردهای مردم منطقه سردشت باشد.

وی اظهار کرد: شهر سردشت همچنان تلفات می دهد پس نباید مراسم یادبود شهدای 7 تیر سردشت تنها در یک روز خاص گرفته شود بلکه همواره باید این موضوع در اذهان زنده نگه داشته شود.

غرب درصدد فراموش شدن جنایات استکبار در سردشت است

خرم گفت: در سه یا چهار سال گذشته جنایت استکبار در سردشت به تدریج در حال فراموش شدن بود و حتی غرب این مسئله را به گونه ای نشان می داد که اصلا بمباران شیمیایی از اقدامات صدام نبود اما ارگان ها و سازمان ها به پای کار آمده و فجایع کفار را عیان ساختند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: باید ابعاد مختلف بمباران شیمیایی سردشت در سطح بین المللی تبیین شده و این موضوع تنها به این شهر و استان خلاصه نشود بلکه این مبحث ملی و فراملی باشد.

انتهای پیام/ آ
 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.