سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/10
د, 1403/01/27 - 07:57
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خبرداد :

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران می‌شود

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران می‌شود

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ارتفاعات بازی‌دراز در شهرستان سرپل‌ذهاب آماده حضور بیش از ۴۵ هزار نفر از زائران شهدا در سالروز این عملیات است.

به گزارش کوله بار از کرمانشاه، سعید بهشتی اظهار کرد: سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) از ماه‌های گذشته به دستور فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم آغاز کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه گفت: صعود به ارتفاعات بازی‌دراز همزمان با افتتاحیه اردوهای راهیان نور کشور است و قطعا می‌تواند برگزاری چنین برنامه‌هایی موثر واقع شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس روز سه‌شنبه هفته جاری قرارگاه راهیان نور کشور در استان کرمانشاه با حضور فرماندهان کشور برگزار می‌شود تا بتوانیم هرچه بهتر این مراسم را برگزار کنیم و مناطق عملیاتی غرب کشور را معرفی کنیم.

بهشتی خاطرنشان کرد: در موضوع اسکان و تغذیه و سایر اقدامات نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است و باید در نظر داشته باشیم این رویداد فرهنگی در ابتدا با ۲۰ نفر آغاز شد اما طی این سال‌ها مردم سراسر کشور در آن شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: منطقه بازی‌دراز تسلط خاصی بر منطقه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب دارد و دشمن با استفاده از آن می‌توانست اقدام لازم را در صحنه نبرد رقم بزند اما رزمندگان اسلام توانستند آن را باز پس‌گیری کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه افزود: قطعا برگزاری چنین برنامه‌هایی تأثیر بسیاری دارد زیرا وقتی مردم اکنون با زیرساخت لازم مسیر را طی می‌کنند و آن را با دفاع مقدس مقایسه می‌کنند سختی کار رزمندگان و گذشت و ایثار آنها را بیشتر درک خواهند کرد.

بهشتی عنوان کرد: در مراسم صعود به ارتفاعات بازی‌دراز امسال پیش‌بینی حضور ۴۵ هزار نفر می‌شود در حالی‌که سال گذشته‌ این آمار ۴۰ هزار نفر بود و صحنه‌های زیبایی را در این ارتفاعات خلق کرد که البته امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور خانواده شهدا صورت گرفته است.

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی از زائران بازی‌دراز

مجتبی کاکایی اظهار کرد: هر ساله افتتاحیه اردوهای راهیان نور با سالروز عملیات بازی‌دراز صورت می‌گیرد و تمهیدات لازم برای اجرای آن اندیشیده شده است.

فرمانده سپاه سرپل‌ذهاب تصریح کرد: در بحث اسکان و پذیرایی تمام مساجد و مدارس و سالن‌های ورزشی برای میزبانی از زائران آماده هستند و جلسات شورای اداری نیز به صورت منظم برای به‌کارگیری تمام امکانات تشکیل شده است.

کاکایی بیان کرد: دو مراسم اصلی برای سالروز عملیات بازی‌دراز پیش‌بینی شده که مراسم اول در شب سالروز عملیات در بقعه متبرکه احمد بن اسحاق(ره) برنامه‌ریزی شده و روز جمعه نیز صعود به ارتفاعات همزمان با شهادت امام صادق(ع) را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد حضور ۴۰ هزار نفر زائر ارتفاعات بازی‌دراز بودند که امسال قطعا این حضور بیشتر خواهد بود و مردم از شهرهای مختلف کشور در این برنامه فرهنگی شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه سرپل‌ذهاب گفت: فضاسازی محیطی در شهر سرپل‌ذهاب و یادمان بازی‌دراز و در طول مسیر صعود مردم در دستور کار قرار گرفته و بیش از ۳۰ ایستگاه صلواتی به همراه نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری برای ارائه خدمت به زائران برپا خواهند شد.

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

صدراله بابلی اظهار کرد: کمیته‌های ۶گانه برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوه‌تر مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز تشکیل شده و وظایف هر کدام مشخص شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: از تمام امکانات و شرایط موجود برای میزبانی از زائران بازی‌دراز استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائران شهدا باشیم.

بابلی خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری چنین مراسم‌های فرهنگی آشنایی بیشتر نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت در پی خواهد داشت و تاثیر فرهنگی بسیاری در جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در یادمان شهدای بازی‌دراز و در مسیر صعود مردم اقدامات خوبی برای رفاه حال زائران انجام گرفته و شاهد برنامه‌های فرهنگی خوبی خواهیم بود.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: راه دسترسی دوم در مسیر بازگشت مسافران تدارک دیده شده است و در همین ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

بابلی افزود: سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) با تمام توان پای کار آمده تا زائران بتوانند با بهترین شرایط در سالروز عملیات بازی‌دراز به این ارتفاعات صعود کنند

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.